Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Recorregut 1. "Percepció de seguretat i mobilitats diverses"

Octubre
03
2018
  • Casal de Barri Pou de la Figuera
    Carrer de Sant Pere Més Baix, 70, 08003 Barcelona
    Inici del recorregut
  • 17:00 PM - 19:00 PM CEST
OpenStreetMap - Carrer de Sant Pere Més Baix, 70, 08003 Barcelona
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Recorregut de reconeixement urbà per persones adultes i adolescents que té per objectiu identificar i analitzar els aspectes físics i socials des d'una perspectiva de gènere i interseccional que influeixen en la vida quotidiana del veïnat.

En aquest recorregut es compartiran les diferents percepcions que tenim de la Via Laietana i dels seus entorns tenint en compte la diversitat d'experiències. També reflexionarem i compartirem sobre tot allò que ens facilita o dificulta la nostra mobilitat diària.

Aforament limitat. Cal inscriure's prèviament a través d’aquesta pàgina web per tenir garantida la plaça. Hi haurà dos recorreguts simultanis, un mixt i un de dones i trans.

P48. Pacificar les entrades superior i inferior a la Via Laietana amb dos passos elevats per augmentar la percepció de seguretat de vianants.
P49. Reduir la contaminació de l’aire i el soroll excessiu a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P36. Reobrir la sortida de metro que hi havia antigament davant de l’edifici de Correus.
P35. Ubicar dos ascensors a l’estació de metro Jaume I: a la Plaça de l'Àngel i al C/Argenteria.
P34. Ubicar un ascensor a la sortida del metro de l’estació Urquinaona a prop del C/Ortigosa.
P33. Afegir una nova parada d’autobús a la Plaça d’Antonio López.
P32. Facilitar el transbordament entre les estacions de metro i les parades d’autobús.
P94. Soterrar els contenidors de reciclatge a la Plaça d’Antonio López.
P93. Preveure aparcament per a bicicletes i motos a la Plaça d’Antonio López.
P30. Ubicar les parades d’autobús a prop de les plataformes pacificades, però no en aquestes.
P92. Facilitar l’aparició de comerços diversos, no només de restauració, a la Plaça d’Antonio López.
P91. Generar un espai per a infants a la Plaça d’Antonio López.
P90. Ubicar usos mòbils (quioscos, “food trucks”, etc.) a la Plaça d’Antonio López.
P29. Aprofitar els espais més amples de la Via Laietana per ubicar les parades d’autobús.
P89. Generar un espai d’estada i descans a la Plaça d’Antonio López.
P28. Millorar l’accessibilitat de les parades d’autobús reduint el desnivell entre la cota de la vorera i la de l’interior de l’autobús.
P86. Estudiar la possibilitat de traslladar el punt de trobada dels free-tours de la Plaça de l’Àngel a la Plaça de Ramon Berenguer el Gran.
P24. Ubicar plànols i senyals per ajudar a la ciutadania a orientar-se.
P85. Delimitar els usos de la Plaça de l’Àngel: zona de descans, zona de punt de trobada (sortida de metro) i carril bici (al carrer Jaume I).
P84. Ordenar els elements de la Plaça de l’Àngel per fer una neteja visual de l’espai.
P23. Preveure senyalització per tal d’orientar a les persones visitants i evitar l’efecte “tap” de la Plaça de l’Àngel i altres llocs de la via.
P83. Suprimir les barreres arquitectòniques actuals de l’Avinguda Francesc Cambó.
P82. Reubicar el banc de l’Avinguda Francesc Cambó que talla la continuïtat del C/dels Mercaders.
P16. Escollir una il·luminació sense bàculs (aèria o a façana) per a les voreres de la Via Laietana i el C/Jonqueres.
P15. Suprimir les pilones de les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P67. Ubicar les terrasses preferentment a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P66. Ubicar mobiliari urbà i vegetació per potenciar l’estada a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P65. Preveure espai per fer activitats amb les criatures a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P64. Pavimentar les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres amb paviments còmodes i resistents.
P63. Fer petites zones de descans per facilitar la mobilitat diària de les persones grans a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P62. No ubicar aparcament de motos a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P61. Fer un espai agradable per al passeig, amb bancs i vegetació, a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P12. Garantir l’accessibilitat de totes les persones en la seva diversitat fent itineraris accessibles, sense barreres arquitectòniques.
P11. Evitar la formació “d’embuts humans” a les voreres de la Via Laietana, sobretot en sortides de metro o davant els passos de vianants.
P10. Augmentar “l’espai mínim lliure sense obstacles” segons normativa de les voreres de la Via Laietana. Deixar un espai de 2,5m com a mínim.
P9. Augmentar l’amplada de les voreres i reduir la calçada de la Via Laietana i del C/Jonqueres per disminuir el volum de trànsit i la contaminació.
P5. Desdoblar el pas de vianants existent de la Plaça d’Antonio López: ubicar dos passos de vianants, un superior i un inferior.
P4. Reubicar alguns dels passos de vianants actuals.
P1. Ampliar els passos de vianants per donar resposta al volum de persones que creuen diàriament la Via Laietana.
P27. Adaptar el model de les marquesines quan les dimensions de les voreres siguin insuficients per ubicar el model estàndar.
P2. Adequar la direcció del traçat dels passos de vianants de Via Laietana al moviment natural de les persones i direcció dels carrers transversals.
P6. Augmentar el nombre de passos de vianants.
P13. Reubicar a les places o als espais d’eixamplament els elements urbans que ocupen més espai.
P14. Escollir un model de gestió d’escombraries adequat per a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P25. Vetllar per a que la senyalètica sigui accessibles i de fàcil comprensió (lletra gran, pictogrames, etc.).
P3. Garantir l’accessibilitat dels passos de vianants augmentant el temps dels semàfors i incorporant senyalització inclusiva.
P26. Preveure parades d’autobús amb marquesina i seients suficients.
P31. Allunyar les parades d’autobús dels passos de vianants i de les escoles per seguretat de les persones vianants.
P47. Fer carrils de 30km/h.
P88. Preveure diversitat de paviments, de mobiliari i de colors per poder acollir activitats diverses a la Plaça d’Antonio López.
Acta del Recorregut 1 “Percepció de seguretat i mobilitats diverses”
Desenvolupament i resultats de la sessió
Descarregar fitxer

Acta de la trobada

Aquesta activitat ha format part de la fase d’Informació i Diagnosi del procés participatiu “Via Laietana, un carrer per al veïnat”. El recorregut de reconeixement urbà ha tingut per objectiu identificar i analitzar els aspectes físics i socials que influeixen en la vida quotidiana del veïnat des d'una perspectiva de gènere i interseccional.

Aquest primer recorregut s’ha pensat per a persones adultes i joves, veïns i veïnes de la Via Laietana i del seu entorn que volen compartir les seves experiències des del punt de vista de vianant. Al llarg del recorregut s’ha reflexionat sobre tot allò que facilita o dificulta la mobilitat diària de les persones i s’han compartit les diferents percepcions a la via pública tenint en compte la diversitat d'experiències i de mobilitats.

L’activitat ha començat al Casal de Barri Pou de la Figuera amb una breu presentació sobre la metodologia de l’activitat i del traçat i parades del recorregut. Un cop finalitzada, veïns i veïnes han sortit al carrer i han iniciat el recorregut, finalitzant a la plaça d’Antonio López.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir