Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Recorrido 1. "Percepción de seguridad y movilidad diversas"

octubre
03
2018
  • Casal de Barri Pou de la Figuera
    Carrer de Sant Pere Més Baix, 70, 08003 Barcelona
    Inicio del recorrido
  • 17:00 PM - 19:00 PM CEST
OpenStreetMap - Carrer de Sant Pere Més Baix, 70, 08003 Barcelona
Avatar: Encuentro oficial Encuentro oficial

Recorrido de reconocimiento urbano para personas adultas y adolescentes cuyo objetivo es identificar y analizar desde una perspectiva de género e interseccional los aspectos físicos y sociales que influyen en la vida cotidiana del vecindario.

En este recorrido se compartirán las diferentes percepciones que tenemos de la Via Laietana y de sus entornos teniendo en cuenta la diversidad de experiencias. También reflexionaremos y compartiremos sobre todo aquello que nos facilita o dificulta nuestra movilidad diaria.

Aforo limitado. Es necesaria la inscripción previa a través de la página web para tener garantizada la plaza. Habrá dos recorridos simultáneos, uno mixto y uno de mujeres y trans.

P49. Reduir la contaminació de l’aire i el soroll excessiu a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P48. Pacificar les entrades superior i inferior a la Via Laietana amb dos passos elevats per augmentar la percepció de seguretat de vianants.
P47. Fer carrils de 30km/h.
P36. Reobrir la sortida de metro que hi havia antigament davant de l’edifici de Correus.
P35. Ubicar dos ascensors a l’estació de metro Jaume I: a la Plaça de l'Àngel i al C/Argenteria.
P34. Ubicar un ascensor a la sortida del metro de l’estació Urquinaona a prop del C/Ortigosa.
P33. Afegir una nova parada d’autobús a la Plaça d’Antonio López.
P32. Facilitar el transbordament entre les estacions de metro i les parades d’autobús.
P94. Soterrar els contenidors de reciclatge a la Plaça d’Antonio López.
P93. Preveure aparcament per a bicicletes i motos a la Plaça d’Antonio López.
P30. Ubicar les parades d’autobús a prop de les plataformes pacificades, però no en aquestes.
P92. Facilitar l’aparició de comerços diversos, no només de restauració, a la Plaça d’Antonio López.
P91. Generar un espai per a infants a la Plaça d’Antonio López.
P90. Ubicar usos mòbils (quioscos, “food trucks”, etc.) a la Plaça d’Antonio López.
P29. Aprofitar els espais més amples de la Via Laietana per ubicar les parades d’autobús.
P89. Generar un espai d’estada i descans a la Plaça d’Antonio López.
P28. Millorar l’accessibilitat de les parades d’autobús reduint el desnivell entre la cota de la vorera i la de l’interior de l’autobús.
P25. Vetllar per a que la senyalètica sigui accessibles i de fàcil comprensió (lletra gran, pictogrames, etc.).
P86. Estudiar la possibilitat de traslladar el punt de trobada dels free-tours de la Plaça de l’Àngel a la Plaça de Ramon Berenguer el Gran.
P24. Ubicar plànols i senyals per ajudar a la ciutadania a orientar-se.
P85. Delimitar els usos de la Plaça de l’Àngel: zona de descans, zona de punt de trobada (sortida de metro) i carril bici (al carrer Jaume I).
P23. Preveure senyalització per tal d’orientar a les persones visitants i evitar l’efecte “tap” de la Plaça de l’Àngel i altres llocs de la via.
P83. Suprimir les barreres arquitectòniques actuals de l’Avinguda Francesc Cambó.
P82. Reubicar el banc de l’Avinguda Francesc Cambó que talla la continuïtat del C/dels Mercaders.
P16. Escollir una il·luminació sense bàculs (aèria o a façana) per a les voreres de la Via Laietana i el C/Jonqueres.
P15. Suprimir les pilones de les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P67. Ubicar les terrasses preferentment a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P66. Ubicar mobiliari urbà i vegetació per potenciar l’estada a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P65. Preveure espai per fer activitats amb les criatures a les places o als eixamplaments de la Via Laietana.
P64. Pavimentar les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres amb paviments còmodes i resistents.
P63. Fer petites zones de descans per facilitar la mobilitat diària de les persones grans a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P62. No ubicar aparcament de motos a les voreres de la Via Laietana i del C/Jonqueres.
P61. Fer un espai agradable per al passeig, amb bancs i vegetació, a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P12. Garantir l’accessibilitat de totes les persones en la seva diversitat fent itineraris accessibles, sense barreres arquitectòniques.
P11. Evitar la formació “d’embuts humans” a les voreres de la Via Laietana, sobretot en sortides de metro o davant els passos de vianants.
P10. Augmentar “l’espai mínim lliure sense obstacles” segons normativa de les voreres de la Via Laietana. Deixar un espai de 2,5m com a mínim.
P9. Augmentar l’amplada de les voreres i reduir la calçada de la Via Laietana i del C/Jonqueres per disminuir el volum de trànsit i la contaminació.
P6. Augmentar el nombre de passos de vianants.
P5. Desdoblar el pas de vianants existent de la Plaça d’Antonio López: ubicar dos passos de vianants, un superior i un inferior.
P4. Reubicar alguns dels passos de vianants actuals.
P3. Garantir l’accessibilitat dels passos de vianants augmentant el temps dels semàfors i incorporant senyalització inclusiva.
P2. Adequar la direcció del traçat dels passos de vianants de Via Laietana al moviment natural de les persones i direcció dels carrers transversals.
P1. Ampliar els passos de vianants per donar resposta al volum de persones que creuen diàriament la Via Laietana.
P84. Ordenar els elements de la Plaça de l’Àngel per fer una neteja visual de l’espai.
P27. Adaptar el model de les marquesines quan les dimensions de les voreres siguin insuficients per ubicar el model estàndar.
P13. Reubicar a les places o als espais d’eixamplament els elements urbans que ocupen més espai.
P14. Escollir un model de gestió d’escombraries adequat per a la Via Laietana i al C/Jonqueres.
P26. Preveure parades d’autobús amb marquesina i seients suficients.
P31. Allunyar les parades d’autobús dels passos de vianants i de les escoles per seguretat de les persones vianants.
P88. Preveure diversitat de paviments, de mobiliari i de colors per poder acollir activitats diverses a la Plaça d’Antonio López.
Acta del Recorrido 1 “Percepción de Seguridad y movilidades diversas”
Desarrollo y resultados de la sesión
Descargar archivo

Acta del encuentro

Esta actividad ha formado parte de la fase de Información y Diagnosis del proceso participativo “Via Laietana, una calle para el vecindario”. El recorrido de reconocimiento urbano ha tenido por objetivo identificar y analizar los aspectos físicos y sociales que influyen en la vida cotidiana del vecindario desde una perspectiva de género y interseccional.

Este primer recorrido se ha pensado para personas adultas y jóvenes, vecinos y vecinas de la Vía Laietana y de su entorno que quieren compartir sus experiencias desde el punto de vista de peatón. A lo largo del recorrido se ha reflexionado sobre todo aquella que facilita o dificulta la movilidad diaria de las personas y se han compartido las diferentes percepciones en la vía pública teniendo en cuenta la diversidad de experiencias y de movilidades.

La actividad ha comenzado en el Casal de Barri Pou de la Figuera con una breve presentación sobre la metodología de la actividad y del trazado y paradas del recorrido. Una vez finalizada, vecinos y vecinas han salido a la calle y han iniciado el recorrido, finalizando en la plaza de Antonio López.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir