L’estàndard que podem aspirar a aconseguir, amb l’estructura de recursos disponibles en l’actualitat a la ciutat de Barcelona, i el compromís bàsic de la implantació de la Nova Xarxa Bus, es situar de mitjana a uns 230 mts, una parada accessible de NXB pel 95% de la ciutadania. Com el territori de la ciutat, és el que és, aquest estàndard de qualitat es pot aconseguir amb la implantació de 28 noves línies en forma ortogonal i diagonal separades uns 600 mts de mitjana, aproximadament, amb freqüències de 5 a 8 minuts.
El barri de Montbau disposa de la nova V21 amb freqüències de 8 minuts, el centre geomètric del barri es troba uns 250 mts del perímetre que descriu el recorregut de la línia i les seves 5 parades, per tant, podríem concloure que el nivell de servei prestat, s’ajusta al objectiu marcat inicialment. És per aquesta raó que no podem afegir una altra línia de Nova Xarxa a Montbau, que naturalment hauríem de treure d’un altre punt de la xarxa, creant el consegüent desequilibri en un altre sector de la ciutat.
És cert que el barri de Montbau, com altres situats en l’extrem del continu urbà, pateix de mancances històriques, sobre tot de connectivitat amb altres zones de la ciutat i molt particularment en relació al “centre urbà dels barris” del seu entorn de proximitat, on es produeixen la gran part de demandes de mobilitat, com ara La Vall d’Hebron, Horta, la Teixonera, Sant Genis... és per aquesta raó que s’està treballant a banda de la NXB, per resoldre aquesta situació amb la remodelació de les línies de barri 112 i 185, de moment amb el plantejament d’afegir bus del barri a Montbau amb un vehicle de característiques “midi “.
Existeix una taula de treball coordinada des de el districte d’Horta-Guinardó amb participació de TMB, Mobilitat i Infraestructures de l’Ajuntament de Barcelona, tècnics del Districte, Guardia Urbana, Consellers de barri, representants de les principals Entitats i Associacions dels barri amb la voluntat de fer possible aquest nou servei pel barri.
Compartir