Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Aquesta proposta ha estat acceptada perquè:

En quant a les rampes retràctils per accedir a l’interior del bus, la flota de busos de TMB, no disposa d’un únic model ni fabricant de plataforma retràctil pels PMR, per raons de compatibilitat amb tots els diferents tipus i fabricants de xassís dels vehicles de que composen la flota, estàndards, articulats, de barri, midis...circumstància que complica enormement el manteniment d’aquest dispositiu. TMB està fent un gran esforç de manteniment per minimitzar avaries i per renovar plataformes.

La pràctica totalitat de la flota d’autobusos està específicament dissenyada per permetre l’accés a aquest col•lectiu, la plataforma del vehicle dels busos estàndards, articulats i biarticulats, és el més baixa que els acords geomètrics dels nostres carrers permeten, (canvis de rasant en les cruïlles ), estan dotats de rampes retràctils, el desnivell de gran part de la flota entre la plataforma interior i la vorera es de l’ordre d’un graó ( excepte algun model de bus del barri utilitzat en carrers de muntanya, on per raons de la grandària del vehicle, radis de gir, distància entre eixos de les rodes, diàmetre de les rodes, tipus de xassís, voladís anterior i posterior del bus etc. fan que no sigui possible dissenyar aquets vehicles amb doble plataforma, és per aquesta raó que cal superar més d’un graó ). En la resta de vehicles, la plataforma té una pendent suau, amb paviment antilliscant, i espai lliure suficient i seients d’ús preferent per acomodar a aquest col•lectiu. Aquest espai, en general, no pot ser més gran , perquè no és possible disposar de tota la plataforma del vehicle a la cota baixa, ja que el xassís, les rodes, la transmissió, el motor i la resta de sistemes del vehicle, necessiten també, espai per sota de la plataforma. És per aquesta raó que cal pujar graons dintre del bus per accedir als seients normals.

Necessitem, com no podria ser d’una altra manera, que el comportament cívic del ciutadà, en les cues per pujar al bus, en l’ús dels seients preferents, i un llarg etc. sigui el millor possible per tal que es prioritzi l’ús d’aquests seients reservats per aquells que ho necessiten.

Cal remarcar, que amb el nou sistema, amb l’increment molt important d’ intercanvis entre línies, alhora de respectar, per exemple els seients d’ús preferent, és més crític, ja que una mateixa persona es mourà en dos autobusos diferents.

Es faran campanyes específiques per promoure i divulgar determinades normes de civisme pel que fa a l’ús dintre i fora del autobús, sobretot alhora de cedir els seients a la gent gran, o amb problemes de mobilitat, per tal d’aconseguir que el civisme de l’ús dintre i fora de l’autobús sigui el que correspon a la ciutadania de Barcelona.

Millora de l'accessibilitat als busos

Avatar: Propuesta oficial Propuesta oficial Acceptada
Vetllar pel bon funcionament de les rampes. Sembla que les actuals no són prou robustes per a les cadires motoritzades que pesen més. Es demana que les rampes es puguin desplegar manualment per quan fallin els mecanismes. Destinar més espai als busos per a les cadires de rodes i millorar el civisme dels passatgers perquè el respectin.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir