Actualment, pel Pg. de Sant Gervasi passen autobusos de la NXB i de línies convencionals (H4, V15, 22).
Som conscients del número de línies que circulen pels carrers Craywinckel i Pg. St. Gervasi. S’ha estudiat la manera de minimitzar la sensació d’excés d’autobusos en aquest entorn, tot i que la configuració de carrers és difícil de modificar donades les característiques orogràfiques del barri. En aquest sentit, el recorregut de la V15 s’ha modificat per tal que la seva baixada sigui per l’av. Tibidabo enlloc de l’av. República Argentina i Craywinkel, i s’està estudiant la factibilitat de modificar el pg. de Sant Gervasi entre Craywinckel i la pl. Alfons Comín i de canviar la regulació semafòrica per tal d’agilitzar el pas dels busos.
La concentració de contaminació ambiental i en part el soroll tendiran a la baixa en els propers exercicis. El 52% de la flota de TMB fa servir tecnologies netes. De fet, la flota de TMB està considerada de les més netes de les principals ciutats d’Europa, aquest percentatge augmentarà any rere any. Les previsions per 2020 son les següents: Reduir de 519 ( any 2016 )a 241 vehicles els vehicles de gasoil. Mantenir la tecnologia de vehicles a gas ( GNC ) 411. Incrementar de 3 ( 2016 ) a 35 vehicles elèctrics. Incrementar de 132 ( 2016 ) a 378 vehicles amb motors híbrids. Per tant, en el 2020 la proporció de vehicles que faran servir tecnologies no contaminants/poc contaminants serà del 85%.
De tota manera, la reducció de la contaminació i per tant la millora de la qualitat de l’aire de la ciutat vindrà com a conseqüència de la progressiva incorporació de viatgers al sistema, que en la mateixa proporció abandonaran en molts casos els seus vehicles particulars. I per la implantació en breu de les directives europees en matèria de vehicles i contaminació que imposaran restriccions molt importants als vehicles que circulen per Barcelona, que més contaminin.
Compartir