No podem solapar les dues línies fent el recorregut de Mina de la Ciutat, Pg. del Bosc de Roquetes, Aiguablava, per dues raons. La primera perquè suposaria una redundància de línies injustificable, des del punt de vista de l’eficiència del servei, dues línies d’alta freqüència, de l’ordre de 7 i 8 minuts respectivament, una d’elles articulada, la D40, significaria donar una oferta al barri molt superior a la demanda que necessita el barri.
L’altra raó, es que la D40 està planificada de forma que faci el seu servei amb vehicles articulats, ja que es preveu un nivell de servei molt important en aquesta línia, sobre tot en el seu tram central, que es posarà en servei la propera tardor de 2017. Les pendents d’alguns dels carrers per on passaria la D40 articulada, no son aptes per aquest tipus de vehicle.
Per tant, pel que fa a la D40, contemplem la situació del terminal en Ronda de la Guineueta Vella i el recorregut definit en la proposta base del projecte. Cal remarcar a favor de la proposta base de la NXB, que una alta proporció dels veïns de Roquetes, segons figura en les dades de passatge de les parades de TMB, fan una mobilitat fins l’entorn aproximadament de la Pl. de la República, aquest recorregut és totalment concomitant V27 i la futura D40.
Compartir