Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Aquesta esmena per la proposta Mirada inclusiva ha estat acceptada el 2021-04-09 19:45:22 +0200.

Esmena a "Mirada inclusiva"

Cos (Català)

  • -[text en procés de redacció]
  • -Revisió de les problemàtiques i inquietuds, per fer que les propostes de millora siguin inclusives i suposin una millora de la vida quotidiana, tant de la ciutadania adolescent com de la resta de veïns i veïnes, amb tota la seva diversitat.
  • +

    [text en procés de redacció]

    Revisant les problemàtiques i inquietuds del paràgraf anterior, fixem la mirada en aquelles que  van en relació amb la sensació d’inseguretat als carrers i l’adequació dels transports a la diversitat de les persones del districte.

    Centrant-nos en la manca d’il·luminació i la sensació d’inseguretat a la nit, es comenta que s'hauria de millorar el nombre, localització i qualitat dels fanals del carrer, però també que això no acabaria de resoldre aquesta sensació que com a dones sentim. Aquesta sensació ve donada davant de la desprotecció dels possibles incidents o agressions i la dificultat que alguna persona acudís a ajudar o intervenir ràpidament si passa quelcom.

    Per encarar aquesta última reflexió es proposa pensar a educar en el "socors", en l'ajuda a la persona que es troba en algun problema. Educació i conscienciació a la ciutadania i als instituts de com actuar i quins mitjans tenim (telèfons de contacte...) en cas de trobar-nos en alguna situació així.

    També s'havia concretat la proposta de rebre classes de defensa personal als instituts prioritzant les noies com a objecte i subjecte de les classes.

    Si ens centrem a facilitar i adequar el transport públic a la diversitat de persones de la ciutat, per una banda es proposa millorar l’accessibilitat als autobusos per a la gent amb més dificultats de mobilitat, o gent gran, i la que utilitza rodes (cotxets, carretons, cadira de rodes...).

    Per altra banda també es demana reduir el preu per a adolescents i repensar la T-casual. El fet que la targeta sigui unipersonal dificulta la seva utilització i es té la percepció que n’eleva el seu cost, es demanda tornar a la multipersonal. També es proposa canviar el model de pagament i pagar per distància o quilometratge (com fan altres models com ara l’holandès o el britànic).

    També s’apunta la idea de la possibilitat de tenir una targeta recarregable de transport públic (com la OYSTER de Londres).



Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir