Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Reduir els costos dels productes ecològics i de proximitat

Descripció:
Crear una infraestructura de suport al comerç ecològic i de proximitat. Això inclou la cessió d’espais públics perquè petits productors facin vendes directes i suport tècnic per a la creació i gestió de cooperatives, entre altres iniciatives.

Justificació:
Són necessàries polítiques de sobirania alimentària i dependre menys de productes de l’exterior. Aquesta proposta busca potenciar el consum ecològic i de proximitat i fer-lo més accessible a la ciutadania. L’objectiu també és que els petits productors ecològics tinguin més vendes i puguin abaratir el preu dels productes.

Accions:

  • Cessió d’espais municipals que poden servir per organitzar mercats itinerants de petits productors i cooperatives de consum, així com a punts de referència d’entrega de productes.

  • Crear una unitat municipal que aporti solucions als dubtes i problemes que els productors ecològics i les cooperatives de consum detectin.

  • Fomentar l’aparició de productes ecològics de petits productors als supermercats.

  • Organitzar més freqüentment els mercats de pagès. Per exemple un mercat setmanal per barri.

  • Incrementar subvencions i ajuts fiscals als petits productors locals i les cooperatives de consum amb l’objectiu de reduir els costos de producció.

  • Donar suport tècnic, administratiu i de recerca de finançament a les cooperatives de consum.

  • Impulsar campanyes comunicatives de promoció dels productes de temporada.

Competència municipal: Compartida

Impacte: Mitjà

Dificultat: Alta

Prioritat: Baixa

Termini: Mitjà

Actors implicats: Departament de Consum, Direcció de Serveis de Comerç, Restauració i Consum, Direcció de Mercats i Projectes Estratègics, Secció de Polítiques Alimentàries Urbanes i Consum Responsable (DS Economia Social i Solidària i Alimentació Sostenible. Gerència de Promoció Econòmica), sector comercial i de distribució, cooperatives de consum, OCCS - Pla Canviem pel Clima

Consideracions per part de l'Ajuntament: L'acció de “Fomentar l’aparició de productes ecològics de petits productors als supermercats” no s’accepta, atès que es considera que coacciona la llibertat del propi supermercat d’oferir aquells productes que estimi convenients (llibertat d’empresa). Ara bé, per als supermercats que vulguin, es podria estudiar la forma de facilitar que disposin d’aquests productes acostant iniciatives de distribució de circuit curt, com ara Terra Pagesa.

Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir