Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Tancar el debat

Quin és el resum o conclusions d'aquest debat?

Article 11. Velocitat dels vehicles que circulen pel nucli urbà

Avatar: Debat oficial Debat oficial Tancat

L’Ordenança de 27 de novembre de 1998 de circulació de vianants i de vehicles queda modificada en aquests termes (subratllat la part que es proposa modificar):
Cinc.- Es modifiquen els apartats 1, 2, 3, 4 i 5 de l’article 11, i se’n suprimeix l’apartat 6, que queden redactats de la forma següent:

“Article 11. Velocitat dels vehicles que circulen pel nucli urbà

1. Dins el nucli urbà de la ciutat de Barcelona, a les vies de dos o més carrils per sentit de la circulació, a aquests efectes els carrils reservats per a la circulació de determinats usuaris o ús exclusiu de transport públic no es comptabilitzen, la velocitat dels vehicles de tota categoria no pot superar els 50 quilòmetres per hora, sense perjudici d’altres regulacions de velocitat específiques en raó de la pròpia configuració i les circumstàncies de cada via, que seran expressament senyalitzades.

2. En els carrers on es circuli només per un carril, per sentit, i sense comptabilitzar els carrils reservats, els vehicles no poden circular a més de 30 km/h.

3. En els carrers residencials, i els carrers que disposin de plataforma única de calçada i vorera, els vehicles no poden circular a més de 20 Km/h, excepte senyalització específica.

4. En els carrers sense voreres la velocitat màxima s’estableix en 10 Km/h, i els vehicles han de prendre les precaucions necessàries per donar preferència als vianants.

5. En cas de pluja, d’obres, paviment deficient cal adaptar la velocitat com a mesura de precaució.”

El debat es va tancar el 01/03/2023 08:57 amb aquestes conclusions:

La limitació de velocitat dels vehicles que circulen pel nucli urbà respon a criteris de seguretat, mediambientals i d’homogeneïtat normativa. En aquesta modificació no es varia la velocitat màxima de circulació ni a les zones pacificades ni a les Rondes.

 

En referència a la petició de major control als carrers pacificats, comentar que aquesta normativa no és el document on es descriuen els efectius destinats a incrementar el control de les mesures previstes.

 

S’ha canviat la nomenclatura de “carrers sense voreres” al punt 4 de l’article 11 per “carrers sense un espai destinat exclusivament al trànsit de vianants”, per tal de d’aclarir més el concepte. Per la resta de propostes es considera que l’article és prou clar i no cal modificar el text.

 

Aquest article no contempla l’aparcament a les voreres, es contempla en l’article 40. Es proposa especificar el límit de velocitat a cada xamfrà, fet que seria un excés de senyalització que resultaria contraproduent. L’excés de senyalització no garanteix el seu compliment.

 

Per altra banda, es proposa que establir el límit de velocitat de zones 30 només en horari de entrada i sortida de escolars, aquest punt no s’especifica en l’ordenança. Per tant, el límit de velocitat dels entorns escolars, s’adequa cas per cas a cada entorn escolar i es fixa mitjançant senyalització.

Fes servir els comentaris per a fer-nos arribar les teves aportacions sobre aquest article.
Si us plau indica el paràgraf o apartat s’obre el qual vols fer una aportació o plantejar una proposta de modificació, justificant el canvi proposat.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir