Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Cinquena sessió: Foment de la cultura al Coll, Vallcarca i els Penitents i la Salut

Desembre
15
2016
  • Biblioteca Jaume Fuster
    Pl. de Lesseps, 20-22, 08023 Barcelona, Espanya
  • 19:00 PM - 21:00 PM CET
OpenStreetMap - Pl. de Lesseps, 20-22, 08023 Barcelona, Espanya
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial


Cinquena trobada presencial dedicada a presentar al grup les propostes ja elaborades i generar un debat conjunt al voltant d’aquestes, per analitzar-les i acabar de perfilar-les. Es proposa acabar amb una priorització de les propostes de FOMENT DE LA CULTURA. 


Acta de la trobada

Presentació de la sessió

S’inicia amb la descripció de les dinàmiques i organització de les dues hores de la sessió d’avui.

Dedicarem la primera part de la sessió a repassar les propostes i resoldre dubtes de caràcter tècnic. Hi són presents els tècnics de l’ajuntament que respondran a les qüestions i dubtes que els participants tinguin sobre les diferents propostes o sobre el mateix procés participatiu.

Dedicarem la segona part de la sessió a que el grup prengui les darreres decisions sobre les propostes, a fer una primera pluja d’idees sobre els noms que els hi posem i a valorar el procés.

En representació de l’equip tècnic de l’Eix Cultura de l’Ajuntament de Barcelona assisteixen: Carles Giner, Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, i Mari Cruz Martín, Cap de projectes del Districte de Gràcia.

Finalment es comenta la pròxima sessió que es farà el 27 de gener a la Biblioteca Jaume Fuster a les 18h per oferir un taller de comunicació amb el que potenciar les estratègies de comunicació de les diferents propostes. La sessió per presentar les propostes oberta a la participació i exposició per part de les persones que han presentat les propostes, incorporant si s’escau els aprenentatges del dia 27 de gener, serà el 9 de febrer a les 18h a la Biblioteca Jaume Fuster.

 

Aprofitem per informar de que el dia 28 de desembre hi haurà una jornada de valoració del procés en profunditat que serveix per plantejar properes edicions dels pressupostos participatius, s’enviarà correu específic.

 

Aportacions i preguntes de caràcter tècnic sobre les propostes

En primer lloc, l’equip tècnic fa una apreciació general sobre les propostes coproduïdes pel grup, valora el seu esforç i agraeix tot el temps dedicat. Expliquen que la seva tasca no és la de jutjar sinó la d’oferir un retorn tècnic, i que dedicaran deu minuts a cada proposta. Abans de prosseguir, els donen les gràcies per ser els iniciadors d’aquest nou projecte de ciutat.

En general totes les propostes es valoren positivament i que s’adeqüen d’una manera o altra als criteris. Capgrossos i l’edició del llibre a més són com projectes molt concrets i tangibles. Cal comentar que un tema que s’ha tingut en compte per les persones tècniques s’ha tingut en compte l’handicap dels terminis ja que entre que s’aprova el pressupost, es pugui adjudicar i portar a terme passarà un temps mínim fins el juny. Això vol dir que marca el calendari d’implementació de les propostes (hauran de començar a partir del juny). És un tema que d’alguna manera el grup no ha tingut en compte (es pot observar que marquen part de la valoració tècnica). En aquest sentit, hi ha certa valoració crítica sobre els tempos administratius i del procés participatiu. Es comenta que estem en un projecte pilot (ha primat la voluntat de fer-ho, sent conscients de les dificultats que entranya) i que en uns hipotètics pressupostos participatius futurs aquest problema no es donaria.


Editar el llibre

Expliquen que un preu orientatiu és per un llibre d’unes 200 pagines, en tapa tova, imprimir 800 exemplars (incloses les tasques de correcció, disseny i maquetació): 16.000 euros.

Expliquen que seria bo investigar si el llibre té en compte criteris de gènere i de tenir en compte els tres barris.

També expliquen que a la fitxa tècnica cal especificar que el llibre ja està fet. I aportar informació sobre nombre d’autors, nombre de capítols, resum de continguts, etcètera.

 

Festivals

És difícil establir un pressupost en tant que encara està força definir.

Valoren molt la idea d’aglutinar totes les propostes de programació.

Expliquen que s’han d’exectuar al 2017, però cal tenir en compte que tot plegat començarà cap a la primavera (febrer votacions, març i abril adjudicacions). Per tant, cal pensar en programacions compreses entre juliol i desembre.

Es pregunta sobre la possibilitat de que quedi inclosa a les festes majors o si s’està pensant en una ampliació de la programació més enllà. Es clarifica que la idea no es aportar contingut a les festes sinó fer una ampliació de la programació cultural al territori i conèixer-nos entre nosaltres i fer-ho en llocs singulars, cohesionar les entitats, etc.

Cal encarar el tema com plantejar la continuïtat: Els Festivals tenen vocació de continuïtat. Per tant, es pot pensar en un concepte alternatiu com pot ser  Mostra, espai de trobada.

 

Grup de Teatre

Proposen contactar amb entitats del Districte que han treballat amb joves i teatre per conèixer la seva experiència.

Seria bo ampliar l’edat de 12-18.

Tema continuïtat com encarar-lo? Des del grup llencen la proposta de fer un Casal d’Estiu per arrencar amb la idea i després un curs durant el primer trimestre del curs.

Parlen d’uns 10.000 euros màxim un curs anual, tenint en compte que la formació vagi a càrrec d’un professional força valorat. Per tant, cal adaptar-ho a les noves modificacions que el grup farà a la segona part de la sessió.

 

Capgrossos

El cost d’un parell de capgrossos fets per un artesà en màxima qualitat són: 5000 euros.

L’Univers de la Bruguera és molt gran per tant es poden extreure moltes idees.

Els capgrossos són de propietat del Districte i d’usufructe dels veïnes i veïnes.

Cal concretar on es guardaran.

I sobretot, cal tenir en compte que hi ha d’haver massa crítica per gestionar-lo, mantenir-los, dinamitzar-los. Que ha d’haver qui se’n faci càrrec d’aquest aspecte, en el sentit que és molt senzill crear-los, però pot passar que després es quedin en un magatzem sense moure’s.  

 

Web d’intercanvi de recursos, serveis i espais

La plantegen com una proposta força fàcil de dur a terme i amb un cost baix.

Les accions que hi veuen són:

-         Fer la plataforma

-         Fer una formació a totes les entitats que hi vulguin participar

-         Crear un codi ètic d’ús

La pròpia comunitat d’entitats assegura que el 2018 el projecte continuï, donat que la plataforma ja estarà acabada. La pròpia experiència del 2018 marcarà si hi ha prou massa crítica per continuar el projecte.

 Durant la creació del codi ètic cal establir els termes legals de deixar-nos coses.

Sobre la revista el tema de la continuïtat la marca molt, però es proposa des del grup canviar-ho per una guia d’entitats.


Decisions grupals tenint en compte l’aportació de caràcter tècnic

Acomiadem a l’equip tècnic i donem pas a la segona part de la sessió.

Donat que el grup no ha de prendre decisions sobre agrupar o separar propostes, sinó sobre concrecions de les propostes ja plantejades, les decisions del grup queden recollides a les fitxes adjuntes.


Valoració del Procés

Com m’he sentit?

A vegades molt isolat. Suposo que per la diferència d’edat.

M’he sentit per una banda amb una certa inexperiència, però per altra banda molt il.lusionada de formar part del procés.

A vegades distès i a vegades més cohibit però content pel que he après.

Bé. Escoltada. Neguitosa en ocasions. Acollida.

Molt respectada i recolzada. Molt sostingut per a poder desenvolupar un procés el màxim de col.lectiu possible. 


Què he après?

Escoltar opinions molt diverses. Molt positiu.

A consensuar, a escoltar, a mossegar-me la llengua, a tenir una visió col.lectiva.

He après una mica més del meu barri, les seves veus i les seves idees.

He après a participar en processos participatius i a entendre’ls.

He après que poc a poc i recollint de pols molt distants es pot construir una gran proposta. I que si et focalitzes en la oportunitat, les possibilitats es multipliquen!

¡Moltes gracies pel vostre temps i per tota la feinada!

Equip Tècnic Processos Participatius


Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir