Salta e ir al contenido principal
Información sobre las cookies utilizadas en la página web

Utilizamos cookies en nuestro sitio web para mejorar el rendimiento y el contenido del mismo. Las cookies nos permiten ofrecer una experiencia de usuario y unos contenidos más personalizados desde nuestros canales de redes sociales.

Debate y generación de propuestas (sesión 1)

febrero
12
2024
  • Centre Cívic Urgell
    Carrer del Comte d'Urgell, 145, L'Eixample, 08036 Barcelona
    Auditori
  • 18:30 PM - 20:30 PM CET
OpenStreetMap - Carrer del Comte d'Urgell, 145, L'Eixample, 08036 Barcelona(Link externo)
Avatar: Encuentro oficial Encuentro oficial

Esta es la primera de tres sesiones con el mismo contenido para poder llegar a más personas y más diversas.

¿Qué haremos?

  1. Bienvenida de la Comisionada de Convivencia y explicación del proceso de participación (equipo de dinamización).

  2. Bloque de información sobre la ordenanza por parte del equipo técnico municipal.

  3. Dinámica por grupos.
    Eje 1: Actos que atentan contra la indemnidad sexual y otras conductas a incorporar
    Eje 2: Botellón y molestias por ruido en el espacio público
    Eje 3: Grafitis y pintadas, Necesidades fisiológicas en el espacio público

  4. Puesta en común y cierre

Acta del encuentro

Benvinguda i presentació 

La Comissionada de Convivència, Montse Surroca, dona la benvinguda i agraeix l’assistència a la primera sessió participativa del procés participatiu per a la modificació de l’Ordenança de Convivència. Posa en context sobre la necessitat, després de divuit anys de vigència de l’Ordenança de convivència, de adequar-la a les noves demandes i necessitats de la ciutadania, així com als canvis legals que s’han produït. Durant aquests anys, Barcelona ha viscut importants transformacions i la societat barcelonina també és diferent, per això es fa necessari un exercici de modificació d’aquesta eina jurídica amb l’objectiu de millorar la convivència i el civisme en l’ús de l’espai públic a la ciutat. L’agost del 2023, amb el Decret per reformar l’Ordenança, es van començar els treballs i ara s’ha iniciat el procés participatiu per obrir a la ciutadania i les entitats la seva participació en la modificació, en un exercici necessari de democràcia participativa i transparència.

Presentació del procés per part de l’equip dinamitzador (Raons Públiques)

L’equip dinamitzador explica les claus del procés de participació

  • El procés participatiu: objectius 

  • Com i qui pot participar i participació digital 

  • Fases del procés i calendari  

  • Límits del debat

  • Quins temes es tracten i debatran?

La presentació amb el contingut exposat està disponible a la plataforma digital(Abrir en una pestaña nueva) de participació del procés.


Bloc d’informació sobre l’ordenança per part de l’equip tècnic municipal

Marisa Marco, jurista de la Gerència d’Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència, explica les claus dels contingut de la nova ordenança diderificant els punts informatius del punts obert a la participació.

Bloc informatiu: 

ACTUALITZACIÓ EN RELACIÓ AMB LA NORMATIVA ACTUAL

  • Revisió del text de l’Ordenança de convivència per haver d’adaptar-lo a altres lleis i sentències dels Tribunals.

  • Revisió dels continguts de l’Ordenança de convivència en relació amb altres ordenances municipals posteriors.

  • Adequació del procediment sancionador.

  • Incorporar la terminologia dels atemptats contra la dignitat de les persones.

Bloc participatiu: 

CORRESPONSABILITAT dels diferents sectors sobre l’espai públic

NOVES CONDUCTES PER INCORPORAR

  • Actes que atempten contra la indemnitat sexual

CONDUCTES JA RECOLLIDES PER MODIFICAR

  • Botellot i molèsties per soroll a l’espai públic

  • Grafits i pintades

  • Necessitats fisiològiques a l’espai públic

MESURES ALTERNATIVES en substitució de les sancions


La presentació amb el contingut exposat està disponible a la plataforma digital de participació del procés(Abrir en una pestaña nueva).


A continuació s'ha treballat per grups sobre els temes explicats, podeu consultar l'acta de la sessió en els documents adjunts.