Benvinguda i presentació
La Comissionada de Convivència, Montse Surroca, dona la benvinguda i agraeix l'assistència a sessió participativa del procés participatiu per a la modificació de l'Ordenança de Convivència. Posa en context sobre la necessitat, després de divuit anys de vigència de l'Ordenança de convivència, d'adequar-la a les noves demandes i necessitats de la ciutadania, així com als canvis legals que s'han produït. Informa que, per donar compliment a les propostes aprovades a la Comissió de Presidència, Seguretat i Prevenció i a la demanda ciutadana recollida tant en les primeres 3 sessions presencials com en la Comissió de seguiment del procés, s'amplia la fase 2 de debats i recollida de propostes fins al 31 de maig. Avui estem a la primera de les 7 sessions que s'han afegit, una per districte on no s'havien encara portat a terme, per continuar recollint aportacions que se sumaran a les 314 ja recollides al febrer i que es poden consultar a la plataforma Decidim. Explica que des del 25 d'abril s'ha reforçat la difusió del procés amb l'objectiu d'arribar a diferents perfils i garantir una participació diversa, convida les persones presents a ser altaveus del procés.Presentació del procés per part de l’equip dinamitzador (Raons Públiques)
L’equip dinamitzador explica les claus del procés de participació
El procés participatiu: objectius
Fases del procés i nou calendari
Àmbit d’aplicació
Context del debat: De quines conductes tracta l’ordenança?
La presentació amb el contingut exposat està disponible a la plataforma digital de participació del procés.
Bloc d’informació sobre l’ordenança per part de l’equip tècnic municipal
Marisa Marco, jurista de la Gerència d’Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència, explica les claus dels contingut de la nova ordenança de convivència amb exemples pràctics per a facilitar la comprensió.
ACTUALITZACIÓ EN RELACIÓ AMB LA NORMATIVA ACTUAL
Revisió del text de l’Ordenança de convivència per haver d’adaptar-lo a altres lleis i sentències dels Tribunals.
Revisió dels continguts de l’Ordenança de convivència en relació amb altres ordenances municipals posteriors.
Adequació del procediment sancionador.
Incorporar la terminologia dels atemptats contra la dignitat de les persones.
CONDUCTES QUE ES PROPOSA REVISAR
NOVES CONDUCTES QUE ES PROPOSA INCORPORAR
ASPECTES TRANSVERSALS
La presentació amb el contingut exposat està disponible a la plataforma digital de participació del procés.
Torn obert d’intervencions i dubtes sobre el contingut exposat
Pregunta 1: En festes majors es posen a disposició lavabos públics. Aquest servei de lavabos públics es pot estendre a la resta de l’any i altres localitzacions?
Resposta 1: Sí, està contemplada aquesta casuística i identificada la problemàtica, per prendre mesures.
Pregunta 2: Com es poden controlar les miccions a l’espai públic? Hi ha moltes persones que orinen a tot arreu. Es demana instal·lar lavabos públics en punts estratègics dels barris, augmentar el nombre de lavabos públics i actuar respecte a aquest tipus de conductes de les persones.
Resposta 2: Es una problemàtica que es dona en moltes de les sessions que s’han realitzat i es té en compte.
Pregunta 3: “Ja existeix una Ordenança convivència que no conec”. Trobo difícil fer propostes sobre un document que no conec, dubto que en una hora pugui conèixer-ho i fer aportacions, a més tenint en compte que ja hi ha personal tècnic de l’Ajuntament que està molt a sobre del tema.
Resposta 3: Estem fent aquestes sessions per escoltar a la ciutadania. Ens interessa el que pugui aportar des de la seva experiència. El convidem a participar en els grups i li donarem el suport necessari per aclarir le dubtes sobre l’Ordenança i facilitar fer propostes. L’Ordenança està publicada a disposició de la ciutadania en la plataforma digital Decidim Barcelona des de el començament del procés de participació.
A continuació s'ha treballat per grups sobre els temes explicats, podeu consultar l'acta de la sessió en els documents adjunts.