Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Debat i generació de propostes (Districte de Sants-Montjuïc)

Maig
15
2024
  • Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB)
    Plaça d'Espanya, 5, Barcelona, Barcelona, Cataluña
  • 18:30 PM - 20:30 PM CEST
OpenStreetMap - Plaça d'Espanya, 5,  Barcelona, Barcelona, Cataluña
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Què farem?

Benvinguda i explicació del procés de participació (equip de dinamització).

Bloc d'informació sobre l'ordenança per part de l'equip tècnic municipal.

Dinàmica per grups sobre:
(en tots els grups es debatrà qualsevol dels temes llistats a continuació)

  • Millores en les conductes regulades en l'ordenança actual

  • Valoració de les noves conductes a incorporar

  • Mesures alternatives en substitució de les sancions

  • Corresponsabilitat dels diferents sectors sobre l'espai públic.

Posada en comú i tancament

Garantir lavabos públics mínims
Implementar telèfons de serveis diferenciats
Exemple de tancament de botigues durant festes.
Manca estructural de lavabos públics a Barcelona
Ampliar les sancions per conductes vandàliques a elements privats dels comerços
Millora de la sensació de seguretat de les dones
Augment de zones per a gossos
Increment de recursos per a persones sense sostre
Millora en la detecció i sanció d'actes incívics
Implicació del gremi d'hotelers
Responsabilitat de les discoteques
Augment de l"autoritas" dels agents cívics
Sancions per a propietaris de gossos deslligats
Assegurança obligatòria per a patinets i bicicletes
Coordinació millorada en neteja
Incrementar sancions per brutícia gossos
Identificar grafiters
Identificar grafiters amb càmeres
Instal·lar més càmeres de videovigilància
Reduir la contaminació acústica
Revisar els esdeveniments al Calaix de Sants
Control del soroll gossos a la nit
Revisar usos de l'espai públic
Impulsar la corresponsabilitat del sector restauració i oci nocturn
Repensar parades autobús i carril bici
Millorar parcs infantils
Instal·lar més lavabos públics
Incrementar la vigilància a l'espai públic
Millorar el servei emergències (112)
Millorar el servei emergències (112)
Incrementar la vigilància sobre conductes incíviques
Reduir el soroll del tràfic
Revisar la ubicació de bancs
Sensibilitzar els cossos seguretat
Facilitar la regularització de venedors ambulants no autoritzats
Habilitar espais alternatius per venedors ambulants no autoritzats
Agreujar sancions a la venda davant botigues
Crear una App per alertar de conductes incíviques com la de FGC
Festes majors com espais d'oci comunitari
Control de la venda de begudes alcohòliques a la nit
Control d'esdeveniments a la muntanya de Montjuïc
Sanció per ús inadequat de parcs infantils
Proposta de tancament de botigues 24h
Retirar la mercaderia al comerç ambulant no autoritzat
Presència reforçada de seguretat a l'espai públic
Requisició de patinets elèctrics modificats
Controlar l'ocupació espai públic pels skaters
Fer complir ordenances
Impulsar mesures adreçades a soroll i brutícia
Controlar conductes en parcs infantils
Agreujar sancions a la venda ambulant davant botigues

Acta de la trobada

Benvinguda i presentació 


  1. La Comissionada de Convivència, Montse Surroca, dona la benvinguda i agraeix l'assistència a sessió participativa del procés participatiu per a la modificació de l'Ordenança de Convivència. Posa en context sobre la necessitat, després de divuit anys de vigència de l'Ordenança de convivència, d'adequar-la a les noves demandes i necessitats de la ciutadania, així com als canvis legals que s'han produït. Informa que, per donar compliment a les propostes aprovades a la Comissió de Presidència, Seguretat i Prevenció i a la demanda ciutadana recollida tant en les primeres 3 sessions presencials com en la Comissió de seguiment del procés, s'amplia la fase 2 de debats i recollida de propostes fins al 31 de maig. Avui estem a la primera de les 7 sessions que s'han afegit, una per districte on no s'havien encara portat a terme, per continuar recollint aportacions que se sumaran a les 314 ja recollides al febrer i que es poden consultar a la plataforma Decidim. Explica que des del 25 d'abril s'ha reforçat la difusió del procés amb l'objectiu d'arribar a diferents perfils i garantir una participació diversa, convida les persones presents a ser altaveus del procés.Presentació del procés per part de l’equip dinamitzador (Raons Públiques)

L’equip dinamitzador explica les claus del procés de participació

  • El procés participatiu: objectius 

  • Fases del procés i nou calendari  

  • Àmbit d’aplicació

  • Context del debat: De quines conductes tracta l’ordenança?

La presentació amb el contingut exposat està disponible a la plataforma digital de participació del procés.

Bloc d’informació sobre l’ordenança per part de l’equip tècnic municipal
Marisa Marco, jurista de la Gerència d’Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència, explica les claus dels contingut de la nova ordenança de convivència amb exemples pràctics per a facilitar la comprensió.

ACTUALITZACIÓ EN RELACIÓ AMB LA NORMATIVA ACTUAL

  • Revisió del text de l’Ordenança de convivència per haver d’adaptar-lo a altres lleis i sentències dels Tribunals.

  • Revisió dels continguts de l’Ordenança de convivència en relació amb altres ordenances municipals posteriors.

  • Adequació del procediment sancionador.

  • Incorporar la terminologia dels atemptats contra la dignitat de les persones.

CONDUCTES QUE ES PROPOSA REVISAR

  • Botellot i molèsties per soroll a l’espai públic

  • Grafits i pintades

  • Necessitats fisiològiques a l’espai públic

NOVES CONDUCTES QUE ES PROPOSA INCORPORAR

  • Actes que atempten contra la indemnitat sexual

ASPECTES TRANSVERSALS

  • CORRESPONSABILITAT dels diferents sectors sobre l’espai públic

  • MESURES ALTERNATIVES en substitució de les sancions

La presentació amb el contingut exposat està disponible a la plataforma digital de participació del procés.


Torn obert d’intervencions i dubtes sobre el contingut exposat
Pregunta 1: En festes majors es posen a disposició lavabos públics. Aquest servei de lavabos públics es pot estendre a la resta de l’any i altres localitzacions?

Resposta 1: Sí, està contemplada aquesta casuística i identificada la problemàtica, per prendre mesures.

Pregunta 2: Com es poden controlar les miccions a l’espai públic? Hi ha moltes persones que orinen a tot arreu. Es demana instal·lar lavabos públics en punts estratègics dels barris, augmentar el nombre de lavabos públics i actuar respecte a aquest tipus de conductes de les persones.

Resposta 2: Es una problemàtica que es dona en moltes de les sessions que s’han realitzat i es té en compte.

Pregunta 3: “Ja existeix una Ordenança convivència que no conec”. Trobo difícil fer propostes sobre un document que no conec, dubto que en una hora pugui conèixer-ho i fer aportacions, a més tenint en compte que ja hi ha personal tècnic de l’Ajuntament que està molt a sobre del tema.

Resposta 3: Estem fent aquestes sessions per escoltar a la ciutadania. Ens interessa el que pugui aportar des de la seva experiència. El convidem a participar en els grups i li donarem el suport necessari per aclarir le dubtes sobre l’Ordenança i facilitar fer propostes. L’Ordenança està publicada a disposició de la ciutadania en la plataforma digital Decidim Barcelona des de el començament del procés de participació.

A continuació s'ha treballat per grups sobre els temes explicats, podeu consultar l'acta de la sessió en els documents adjunts.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir