Salta i ves al contingut principal
Informació sobre les galetes que es fan servir a aquesta pàgina web

Utilitzem galetes en el nostre lloc web per a millorar el rendiment i el contingut d'aquest. Les galetes ens permeten oferir una experiència d'usuari i uns continguts més personalitzats des dels nostres canals de xarxes socials.

Debat i generació de propostes (Districte de Sants-Montjuïc)

Maig
15
2024
  • Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB)
    Plaça d'Espanya, 5, Barcelona, Barcelona, Cataluña
  • 18:30 PM - 20:30 PM CEST
OpenStreetMap - Plaça d'Espanya, 5,  Barcelona, Barcelona, Cataluña(Link extern)
Avatar: Trobada oficial Trobada oficial

Què farem?

Benvinguda i explicació del procés de participació (equip de dinamització).

Bloc d'informació sobre l'ordenança per part de l'equip tècnic municipal.

Dinàmica per grups sobre:
(en tots els grups es debatrà qualsevol dels temes llistats a continuació)

  • Millores en les conductes regulades en l'ordenança actual

  • Valoració de les noves conductes a incorporar

  • Mesures alternatives en substitució de les sancions

  • Corresponsabilitat dels diferents sectors sobre l'espai públic.

Posada en comú i tancament

Acta de la trobada

Benvinguda i presentació 


  1. La Comissionada de Convivència, Montse Surroca, dona la benvinguda i agraeix l'assistència a sessió participativa del procés participatiu per a la modificació de l'Ordenança de Convivència. Posa en context sobre la necessitat, després de divuit anys de vigència de l'Ordenança de convivència, d'adequar-la a les noves demandes i necessitats de la ciutadania, així com als canvis legals que s'han produït. Informa que, per donar compliment a les propostes aprovades a la Comissió de Presidència, Seguretat i Prevenció i a la demanda ciutadana recollida tant en les primeres 3 sessions presencials com en la Comissió de seguiment del procés, s'amplia la fase 2 de debats i recollida de propostes fins al 31 de maig. Avui estem a la primera de les 7 sessions que s'han afegit, una per districte on no s'havien encara portat a terme, per continuar recollint aportacions que se sumaran a les 314 ja recollides al febrer i que es poden consultar a la plataforma Decidim. Explica que des del 25 d'abril s'ha reforçat la difusió del procés amb l'objectiu d'arribar a diferents perfils i garantir una participació diversa, convida les persones presents a ser altaveus del procés.Presentació del procés per part de l’equip dinamitzador (Raons Públiques)

L’equip dinamitzador explica les claus del procés de participació

  • El procés participatiu: objectius 

  • Fases del procés i nou calendari  

  • Àmbit d’aplicació

  • Context del debat: De quines conductes tracta l’ordenança?

La presentació amb el contingut exposat està disponible a la plataforma digital(Obrir en una pestanya nova) de participació del procés.

Bloc d’informació sobre l’ordenança per part de l’equip tècnic municipal
Marisa Marco, jurista de la Gerència d’Àrea de Seguretat, Prevenció i Convivència, explica les claus dels contingut de la nova ordenança de convivència amb exemples pràctics per a facilitar la comprensió.

ACTUALITZACIÓ EN RELACIÓ AMB LA NORMATIVA ACTUAL

  • Revisió del text de l’Ordenança de convivència per haver d’adaptar-lo a altres lleis i sentències dels Tribunals.

  • Revisió dels continguts de l’Ordenança de convivència en relació amb altres ordenances municipals posteriors.

  • Adequació del procediment sancionador.

  • Incorporar la terminologia dels atemptats contra la dignitat de les persones.

CONDUCTES QUE ES PROPOSA REVISAR

  • Botellot i molèsties per soroll a l’espai públic

  • Grafits i pintades

  • Necessitats fisiològiques a l’espai públic

NOVES CONDUCTES QUE ES PROPOSA INCORPORAR

  • Actes que atempten contra la indemnitat sexual

ASPECTES TRANSVERSALS

  • CORRESPONSABILITAT dels diferents sectors sobre l’espai públic

  • MESURES ALTERNATIVES en substitució de les sancions

La presentació amb el contingut exposat està disponible a la plataforma digital de participació del procés(Obrir en una pestanya nova).


Torn obert d’intervencions i dubtes sobre el contingut exposat
Pregunta 1: En festes majors es posen a disposició lavabos públics. Aquest servei de lavabos públics es pot estendre a la resta de l’any i altres localitzacions?

Resposta 1: Sí, està contemplada aquesta casuística i identificada la problemàtica, per prendre mesures.

Pregunta 2: Com es poden controlar les miccions a l’espai públic? Hi ha moltes persones que orinen a tot arreu. Es demana instal·lar lavabos públics en punts estratègics dels barris, augmentar el nombre de lavabos públics i actuar respecte a aquest tipus de conductes de les persones.

Resposta 2: Es una problemàtica que es dona en moltes de les sessions que s’han realitzat i es té en compte.

Pregunta 3: “Ja existeix una Ordenança convivència que no conec”. Trobo difícil fer propostes sobre un document que no conec, dubto que en una hora pugui conèixer-ho i fer aportacions, a més tenint en compte que ja hi ha personal tècnic de l’Ajuntament que està molt a sobre del tema.

Resposta 3: Estem fent aquestes sessions per escoltar a la ciutadania. Ens interessa el que pugui aportar des de la seva experiència. El convidem a participar en els grups i li donarem el suport necessari per aclarir le dubtes sobre l’Ordenança i facilitar fer propostes. L’Ordenança està publicada a disposició de la ciutadania en la plataforma digital Decidim Barcelona des de el començament del procés de participació.

A continuació s'ha treballat per grups sobre els temes explicats, podeu consultar l'acta de la sessió en els documents adjunts.