Salta e ir al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Cambios en "Derecho a la educación, el ocio, la cultura, el juego y el descanso "

Avatar: elisa elisa

Descripción (Català)

  • -

    Volem obrir el debat entorn al dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans.

    En el seu rol de garant dels drets de l’infant, resulta essencial identificar els reptes que encara estan per assolir cap al ple exercici dels drets de l’infant i orientar les actuacions municipals cap a l’assoliment dels reptes, com a via per avançar cap a una ciutat en la que els drets dels infants estiguin progressivament assolits.

    S’identifiquen 21 reptes que s’estructuren en el marc de 7 drets principals en els que la ciutat vol seguir avançant.

    Dret principal 2: Dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans.

    Reptes:

    • Reforçar l’escolarització entre els 0 i 2 anys (l’única que no és universal) i els serveis de suport a la criança, apostant per ampliar i diversificar els entorns educatius dirigits a aquesta franja d’edat i les seves famílies. 
    • Garantir el dret a l’educació, amb el reconeixement de l’escola com a servei essencial per a tots els infants i en tant que eina bàsica per asssolir l’equitat social, reforçant la lluita contra la segregació i l’abandonament escolar prematur, en la mesura que actuen com a amplificadors de les desigualtats educatives.
    • Reconèixer el pes del lleure i la cultura com a factors essencials en el benestar dels infants, garantint l’accés a l’aprenentatge extraescolar, a activitats de lleure educatiu i culturals durant tot l’any als infants i adolescents en situació de vulnerabilitat i amb discapacitat, ampliant el potencial dels equipaments municipals. 
    • Incorporar el concepte de jugabilitat a l’espai públic millorant tant la qualitat, com la diversitat i l’accessibilitat de les àrees de joc i apostant perquè altres espais urbans (parcs, places o carrers exclusius per vianants) formin part de la infraestructura jugable de la ciutat, amb espais més rics en estímuls com a garantia del dret al joc a l’aire lliure.

    Afegiries o modificaries algun aspecte en relació als reptes identificats en el dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans per al nou Pla d’Infància 2021-2030?

  • +

    Volem obrir el debat entorn al dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans.

    En el seu rol de garant dels drets de l’infant, resulta essencial identificar els reptes que encara estan per assolir cap al ple exercici dels drets de l’infant i orientar les actuacions municipals cap a l’assoliment dels reptes, com a via per avançar cap a una ciutat en la que els drets dels infants estiguin progressivament assolits.

    S’identifiquen 21 reptes que s’estructuren en el marc de 7 drets principals en els que la ciutat vol seguir avançant.

    Dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans.

    Reptes:

    • Reforçar l’escolarització entre els 0 i 2 anys (l’única que no és universal) i els serveis de suport a la criança, apostant per ampliar i diversificar els entorns educatius dirigits a aquesta franja d’edat i les seves famílies. 
    • Garantir el dret a l’educació, amb el reconeixement de l’escola com a servei essencial per a tots els infants i en tant que eina bàsica per asssolir l’equitat social, reforçant la lluita contra la segregació i l’abandonament escolar prematur, en la mesura que actuen com a amplificadors de les desigualtats educatives.
    • Reconèixer el pes del lleure i la cultura com a factors essencials en el benestar dels infants, garantint l’accés a l’aprenentatge extraescolar, a activitats de lleure educatiu i culturals durant tot l’any als infants i adolescents en situació de vulnerabilitat i amb discapacitat, ampliant el potencial dels equipaments municipals. 
    • Incorporar el concepte de jugabilitat a l’espai públic millorant tant la qualitat, com la diversitat i l’accessibilitat de les àrees de joc i apostant perquè altres espais urbans (parcs, places o carrers exclusius per vianants) formin part de la infraestructura jugable de la ciutat, amb espais més rics en estímuls com a garantia del dret al joc a l’aire lliure.

    Afegiries o modificaries algun aspecte en relació als reptes identificats en el dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans per al nou Pla d’Infància 2021-2030?

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir