Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Canvis a "Dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans "

Descripció (Català)

  • -

    Volem obrir el debat entorn al dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans.

    En el seu rol de garant dels drets de l’infant, resulta essencial identificar els reptes que encara estan per assolir cap al ple exercici dels drets de l’infant i orientar les actuacions municipals cap a l’assoliment dels reptes, com a via per avançar cap a una ciutat en la que els drets dels infants estiguin progressivament assolits.

    S’identifiquen 21 reptes que s’estructuren en el marc de 7 drets principals en els que la ciutat vol seguir avançant.

    Afegiries o modificaries algun aspecte en relació als reptes identificats en el dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans per al nou Pla d’Infància 2021-2030?

    • REPTE 6. Reforçar l’escolarització entre els 0 i 2 anys (l’única que no és universal) i els serveis de suport a la criança, apostant per ampliar i diversificar els entorns educatius dirigits a aquesta franja d’edat i les seves famílies. 
    • REPTE 7. Garantir el dret a l’educació, amb el reconeixement de l’escola com a servei essencial per a tots els infants i en tant que eina bàsica per asssolir l’equitat social, reforçant la lluita contra la segregació i l’abandonament escolar prematur, en la mesura que actuen com a amplificadors de les desigualtats educatives.
    • REPTE 8. Reconèixer el pes del lleure i la cultura com a factors essencials en el benestar dels infants, garantint l’accés a l’aprenentatge extraescolar, a activitats de lleure educatiu i culturals durant tot l’any als infants i adolescents en situació de vulnerabilitat i amb discapacitat, ampliant el potencial dels equipaments municipals. 
    • REPTE 9. Incorporar el concepte de jugabilitat a l’espai públic millorant tant la qualitat, com la diversitat i l’accessibilitat de les àrees de joc i apostant perquè altres espais urbans (parcs, places o carrers exclusius per vianants) formin part de la infraestructura jugable de la ciutat, amb espais més rics en estímuls com a garantia del dret al joc a l’aire lliure.


  • +

    Volem obrir el debat entorn al dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans.

    En el seu rol de garant dels drets de l’infant, resulta essencial identificar els reptes que encara estan per assolir cap al ple exercici dels drets de l’infant i orientar les actuacions municipals cap a l’assoliment dels reptes, com a via per avançar cap a una ciutat en la que els drets dels infants estiguin progressivament assolits.

    S’identifiquen 21 reptes que s’estructuren en el marc de 7 drets principals en els que la ciutat vol seguir avançant.

    Dret principal 2: Dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans.

    Reptes:

    • Reforçar l’escolarització entre els 0 i 2 anys (l’única que no és universal) i els serveis de suport a la criança, apostant per ampliar i diversificar els entorns educatius dirigits a aquesta franja d’edat i les seves famílies. 
    • Garantir el dret a l’educació, amb el reconeixement de l’escola com a servei essencial per a tots els infants i en tant que eina bàsica per asssolir l’equitat social, reforçant la lluita contra la segregació i l’abandonament escolar prematur, en la mesura que actuen com a amplificadors de les desigualtats educatives.
    • Reconèixer el pes del lleure i la cultura com a factors essencials en el benestar dels infants, garantint l’accés a l’aprenentatge extraescolar, a activitats de lleure educatiu i culturals durant tot l’any als infants i adolescents en situació de vulnerabilitat i amb discapacitat, ampliant el potencial dels equipaments municipals. 
    • Incorporar el concepte de jugabilitat a l’espai públic millorant tant la qualitat, com la diversitat i l’accessibilitat de les àrees de joc i apostant perquè altres espais urbans (parcs, places o carrers exclusius per vianants) formin part de la infraestructura jugable de la ciutat, amb espais més rics en estímuls com a garantia del dret al joc a l’aire lliure.

    Afegiries o modificaries algun aspecte en relació als reptes identificats en el dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans per al nou Pla d’Infància 2021-2030?

Descripció (Castellano)

  • -

    Queremos iniciar el debate en torno al derecho a la educación, el ocio, la cultura, el juego y el descanso.

    En su rol de garante de los derechos del niño/a, resulta esencial identificar los retos que aún están por alcanzar hacia el pleno ejercicio de los derechos del niño/a y orientar las actuaciones municipales hacia la consecución de los retos, como vía para avanzar hacia una ciudad en la que los derechos de los niños/as se puedan alcanzar progresivamente..

    Se identifican 21 retos que se estructuran en el marco de 7 derechos principales en los que la ciudad quiere seguir avanzando.

    Añadirías o modificarías algún aspecto en relación a los retos identificados en el derecho a la educación, el ocio, la cultura, el juego y el descanso en el nuevo Plan de Infancia 2021-2030?

    • RETO 6. Reforzar la escolarización entre los 0 y 2 años (la única que no es universal) y los servicios de apoyo a la crianza, apostando por ampliar y diversificar los entornos educativos dirigidos a esta franja de edad y sus familias.
    • RETO 7. Garantizar el derecho a la educación, con el reconocimiento de la escuela como servicio esencial para todos los niños/as y como herramienta básica para conseguir la equidad social, reforzando la lucha contra la segregación y el abandono escolar prematuro, en la medida en que actúan como amplificadores de las desigualdades educativas.
    • RETO 8. Reconocer el peso del ocio y la cultura como factores esenciales en el bienestar de los niños/as, garantizando el acceso al aprendizaje extraescolar, a actividades de ocio educativo y culturales durante todo el año a los niños/as y adolescentes en situación de vulnerabilidad y con discapacidad, ampliando el potencial de los equipamientos municipales.
    • RETO 9. Incorporar el concepto de jugabilidad en el espacio público mejorando tanto la calidad, como la diversidad y la accesibilidad de las áreas de juego y apostando para que otros espacios urbanos (parques, plazas o calles exclusivos para peatones) formen parte de la infraestructura jugable de la ciudad, con espacios más ricos en estímulos como garantía del derecho al juego al aire libre.


  • +

    Queremos iniciar el debate en torno al derecho a la educación, el ocio, la cultura, el juego y el descanso.

    En su rol de garante de los derechos del niño/a, resulta esencial identificar los retos que aún están por alcanzar hacia el pleno ejercicio de los derechos del niño/a y orientar las actuaciones municipales hacia la consecución de los retos, como vía para avanzar hacia una ciudad en la que los derechos de los niños/as se puedan alcanzar progresivamente..

    Se identifican 21 retos que se estructuran en el marco de 7 derechos principales en los que la ciudad quiere seguir avanzando.

    Derecho principal 2: Dret a l’educació, el lleure, la cultura, el joc i el descans.

    Retos:

    • Reforzar la escolarización entre los 0 y 2 años (la única que no es universal) y los servicios de apoyo a la crianza, apostando por ampliar y diversificar los entornos educativos dirigidos a esta franja de edad y sus familias.
    • Garantizar el derecho a la educación, con el reconocimiento de la escuela como servicio esencial para todos los niños/as y como herramienta básica para conseguir la equidad social, reforzando la lucha contra la segregación y el abandono escolar prematuro, en la medida en que actúan como amplificadores de las desigualdades educativas.
    • Reconocer el peso del ocio y la cultura como factores esenciales en el bienestar de los niños/as, garantizando el acceso al aprendizaje extraescolar, a actividades de ocio educativo y culturales durante todo el año a los niños/as y adolescentes en situación de vulnerabilidad y con discapacidad, ampliando el potencial de los equipamientos municipales.
    • Incorporar el concepto de jugabilidad en el espacio público mejorando tanto la calidad, como la diversidad y la accesibilidad de las áreas de juego y apostando para que otros espacios urbanos (parques, plazas o calles exclusivos para peatones) formen parte de la infraestructura jugable de la ciudad, con espacios más ricos en estímulos como garantía del derecho al juego al aire libre.

    Añadirías o modificarías algún aspecto en relación a los retos identificados en el derecho a la educación, el ocio, la cultura, el juego y el descanso en el nuevo Plan de Infancia 2021-2030?

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir