Article 71
Concepte de consulta ciutadana
1. Amb les consultes ciutadanes, l’Ajuntament demana l’opinió de la ciutadania en matèries de la seva competència, la qual s’expressa mitjançant el vot directe, lliure, igual i secret en les urnes presencials o electròniques establertes a aquest efecte, dins el marc de la normativa municipal, autonòmica i estatal vigent.
2. Les consultes poden ser simples quan es refereixen a una única matèria, o múltiples quan en el mateix procés es demana l’opinió sobre diverses matèries diferents.
3. Poden participar en les consultes ciutadanes les persones majors de 16 anys inscrites en el padró municipal de Barcelona. Quan es refereixen a àmbits de districte o inferior, només poden participar les persones empadronades en l’àmbit afectat.
Article 72
Normativa aplicable
La celebració de la consulta s’ha de sotmetre a la legislació estatal i autonòmica aplicable, a les normes establertes en aquest capítol, i a les regles específiques de la consulta previstes a l’article 81.
Article 73
Dret d’informació
Les persones consultades tenen dret a conèixer les diverses solucions alternatives que se sotmeten a la seva consideració amb el màxim possible d’informació escrita i gràfica.
Article 74
Àmbit territorial de les consultes ciutadanes
1. Com a criteri general, les consultes ciutadanes es refereixen al conjunt de la ciutat.
2. Excepcionalment, es poden convocar consultes ciutadanes d’àmbit d’un districte o més d’un districte, si l’afectació del resultat és tan singular que es pot determinar clarament aquest àmbit territorial. Tanmateix, si el pressupost necessari per poder executar la proposta és superior al 5% del pressupost municipal, la consulta ciutadana serà d’àmbit de ciutat.
3. En determinades ocasions que s’han de justificar, es poden convocar consultes d’àmbit inferior al districte. En aquests casos, l’excepcionalitat ha de venir determinada per acord d’una majoria de dos terços del Consell de Districte afectat i, posteriorment, amb la mateixa majoria per part del Plenari del Consell Municipal. Amb caràcter previ a aquests acords s’ha d’acreditar la celebració d’un procés participatiu, els resultats del qual formen part de la informació de la consulta. Igualment, s’ha d’acreditar quin és el posicionament del o dels consells de barri i els òrgans de participació afectats. Aquests requisits són també d’aplicació quan la consulta es promogui a iniciativa ciutadana.
4. Quan no hi hagi acord sobre l’àmbit territorial afectat, es pot demanar informe a la Comissió d’Empara regulada en el capítol 10 d’aquest Reglament. Aquest informe serà de caràcter no vinculant.
Article 75
Objecte de les consultes ciutadanes
1. La consulta pot contenir una o més preguntes o una o més propostes perquè les persones cridades a participar-hi puguin donar-hi una resposta afirmativa, negativa o votar-hi en blanc, o puguin elegir entre diferents solucions o propostes alternatives.
2. Les preguntes i les propostes s’han de formular de manera neutra, concisa, clara i senzilla, a fi que la ciutadania pugui comprendre’n l’abast.
3. No es poden formular consultes:
a) Que puguin limitar o restringir els drets i les llibertats fonamentals de la secció primera del capítol II del títol I de la Constitució i els drets i deures dels capítols I, II i III del títol I de l’Estatut, ni afectar assumptes relatius a la hisenda local.
b) Que es refereixin a matèries sobre les quals s’estigui executant algun tipus de contracte subscrit per l’Ajuntament de Barcelona, en el cas que la celebració de la consulta pugui produir perjudicis de difícil o impossible reparació.
c) Quan s’estigui tramitant un expedient de contractació per part de l’Ajuntament sobre la matèria objecte de la consulta, en el cas que la celebració de la consulta pugui produir perjudicis de difícil o impossible reparació. S’entén que l’expedient de contractació s’està tramitant si ja s’ha publicat la convocatòria del procediment d’adjudicació del contracte corresponent. En el cas de procediments negociats, per determinar el moment d’iniciació es tindrà en compte la data d’aprovació dels plecs.
d) Quan la celebració de la consulta pugui interferir en procediments administratius que s’estiguin tramitant per a l’aprovació d’una ordenança, un reglament o un instrument d’ordenació urbanística.
Article 76
Promoció de les consultes ciutadanes
1. La consulta pot ser promoguda a iniciativa ciutadana o a iniciativa municipal.
2. En cas que la consulta sigui promoguda a iniciativa ciutadana, el nombre de signatures necessàries per a la seva tramitació, la presentació de la sol·licitud i la recollida, autenticació i presentació de signatures es regeixen pel que disposa el capítol 2 d’aquest Reglament.
3. En el cas que sigui promoguda a iniciativa municipal, la proposta correspon:
a) A dues cinquenes parts de les persones membres del Consell Municipal.
b) A l’alcalde o alcaldessa.
Article 77
Acord d’aprovació de les consultes ciutadanes
1. Correspon al Consell Municipal aprovar les consultes ciutadanes. Si l’àmbit territorial d’afectació no és el conjunt de la ciutat, d’acord amb l’article 74, cal un informe previ del Consell de Districte sobre la seva procedència.
2. Aquest acord requereix l’aprovació dels dos terços dels o de les membres del Consell Municipal i ha d’incloure, com a mínim, el text de la pregunta o preguntes o proposta o propostes sotmeses a votació, les persones cridades a participar-hi i l’àmbit territorial en el qual s’hagi de celebrar la consulta.
3. Quan la consulta provingui d’una iniciativa ciutadana de les previstes a l’apartat 2, lletra f) de l’article 9, l’acord del Consell Municipal requereix la majoria absoluta.
4. En el moment d’aprovar la consulta ciutadana, els grups municipals poden manifestar si acceptaran els resultats, indicant, si és el cas, els termes de la seva acceptació.
5. L’acord d’aprovació de la consulta ciutadana s’ha de publicar al diari oficial que correspongui i al web municipal.
6. El Consell Municipal ha d’acordar també, per majoria, el nom de les persones que proposa que formin part de la Comissió de Seguiment de la consulta, d’acord amb allò que estableixen els apartats 3 i 4 de l’article 89 d’aquest Reglament.
Article 78
Entitats interessades en el procés de la consulta
1. En el mateix acord d’aprovació de la consulta s’ha d’atorgar un termini de 10 dies comptats des de la seva publicació perquè les entitats inscrites en el fitxer general d’entitats ciutadanes que ho vulguin sol·licitin, mitjançant escrit raonat, que se les consideri entitats interessades en el procés de la consulta.
2. Una vegada acabat el termini de 10 dies expressat a l’apartat anterior, l’alcalde o alcaldessa, mitjançant decret, resoldrà les sol·licituds de les entitats interessades.
3. A banda de la possibilitat d’interposar els recursos administratius i jurisdiccionals que procedeixin contra el Decret d’Alcaldia pel qual es resolen les sol·licitud de les entitats, aquestes poden formular, també, una queixa davant la Comissió d’Empara regulada en el capítol 10 d’aquest Reglament perquè emeti l’informe corresponent.
4. En el cas de les consultes promogudes per iniciativa ciutadana, la Comissió Promotora té la consideració d’entitat interessada.
Article 79
Nomenament dels membres de la Comissió de Seguiment a proposta ciutadana
1. Un cop acordada la celebració d’una consulta ciutadana i nomenats els o les membres de la Comissió de Seguiment a proposta municipal d’acord amb l’article 77 d’aquest Reglament, l’alcalde o l’alcaldessa, mitjançant la plataforma digital, ha de convocar les organitzacions i les persones que puguin estar interessades a formar part d’aquesta comissió de seguiment a proposta ciutadana perquè, en un termini màxim de deu dies, s’hi presentin com a candidats a formar-ne part.
2. Si, una vegada transcorregut aquest termini de deu dies, el nombre de persones proposades és igual o inferior a les màximes previstes, l’alcalde o alcaldessa procedirà al seu nomenament. Els llocs que no es cobreixin per aquest sistema es cobriran mitjançant sorteig entre les persones majors de 18 anys empadronades a la ciutat.
3. Si, en canvi, transcorregut l’esmentat termini de deu dies, el nombre de persones proposades supera les màximes previstes, s’ha de fer un sorteig públic per determinar quines d’aquestes persones poden formar part de la Comissió de Seguiment.
4. L’alcalde o alcaldessa nomena els membres de la Comissió de Seguiment a proposta ciutadana respectant l’establert a l’article 89.4 pel que fa a les incompatibilitats i inelegibilitats.
Article 80
Convocatòria de la consulta ciutadana
1. Abans de procedir a la convocatòria de la consulta ciutadana, l’alcalde o alcaldessa ha de donar compliment als requisits establerts a la normativa vigent, i, en particular, a la legislació bàsica estatal, a la Carta municipal de Barcelona i a la resta de la legislació local i sectorial específica, estatal o autonòmica, que correspongui.
2. A continuació, l’alcalde o alcaldessa ha de dictar el decret de convocatòria de la consulta ciutadana dintre dels tres mesos posteriors al compliment dels requisits establerts a l’apartat anterior.
3. El decret de convocatòria de la consulta ciutadana ha d’incloure, com a mínim:
a) La pregunta o preguntes o la proposta o propostes sotmeses a votació, les persones que poden participar-hi i l’àmbit territorial en el qual s’hagi de dur a terme la consulta, en els mateixos termes que hagin estat aprovats pel Consell Municipal.
b) El període de celebració de la consulta, indicant el dia i l’hora del seu inici i finalització.
c) El període de debat públic, d’acord amb l’establert a l’article 82 d’aquest Reglament.
d) La modalitat o les modalitats de votació admeses.
e) Una memòria explicativa de les raons que fan convenient la consulta i el seu àmbit competencial.
f) La determinació, si escau, d’un límit màxim de despeses que poden tenir les entitats interessades durant el període de debat públic.
g) Una memòria econòmica de les despeses que, previsiblement, generarà la consulta.
4. Al decret de la convocatòria de la consulta ciutadana s’hi han d’annexar les regles específiques de la consulta, amb el contingut establert a l’article següent.
5. El decret de convocatòria i les regles específiques de la consulta s’han de publicar al diari oficial que correspongui i al web municipal.
Article 81
Les regles específiques de la consulta
Les regles específiques de la consulta, aprovades per decret d’Alcaldia, han de recollir:
a) El nombre, la ubicació i l’horari dels locals i les meses de consulta i la seva constitució, així com el seu àmbit territorial.
b) El procediment i els terminis en què s’han de celebrar els sortejos per designar els i les membres de les meses de consulta i els i les suplents, i la seva constitució, així com, en cas de renúncia de les persones que hagin resultat elegides per sortejos, o les meses no es puguin constituir amb aquestes per qualsevol causa, les mesures necessàries per constituir-les amb persones voluntàries o amb personal municipal o contractat per l’Ajuntament.
c) Les funcions i el règim de funcionament de les meses de consulta així com les mesures d’accessibilitat.
d) Els termes concrets en què s’han de concedir espais públics i espais gratuïts en els mitjans de difusió municipals.
e) Els detalls sobre el procediment, les condicions i els requisits aplicables a les diferents modalitats de votació.
f) El procediment d’elaboració de la llista provisional de votants, a partir de les dades del padró, i el procediment i terminis per formular-hi al·legacions abans de la resolució sobre la llista definitiva.
g) El procediment, les condicions i els requisits de la modalitat o modalitats de votació admeses.
h) El model de les paperetes que s’han d’utilitzar en la votació presencial i la manera d’exercir el vot per via electrònica.
i) La forma en què s’haurà de desenvolupar l’acte de recompte de vot, que podrà ser simultani o en un mateix espai físic en el qual es traslladin les urnes degudament custodiades.
j) El model de l’acta de recompte, la qual, almenys, ha d’expressar el nombre de persones cridades a participar, el nombre de persones participants, el nombre de vots en blanc, el nombre de vots nuls i el nombre de vots obtingut per cadascuna de les opcions formulades per la pregunta o preguntes sotmeses a consulta.
k) Les retribucions o indemnitzacions que poden percebre els o les membres de la Comissió de Seguiment, si s’escau.
l) Totes aquelles qüestions que, en aplicació d’aquest Reglament i de la resta de l’ordenament jurídic, siguin necessàries per assegurar que la consulta ciutadana es pugui celebrar amb les màximes garanties.
Article 82
Període de debat públic
1. Entre la publicació del decret de convocatòria i la votació han de passar un mínim de 20 dies i un màxim de noranta dies destinats a facilitar la informació i el contrast de posicions sobre l’objecte de la consulta i demanar el suport de les persones legitimades a participar-hi.
2. En aquest període s’han d’habilitar els canals de debat, informació i comunicació que permetin el coneixement per part de la ciutadania de la matèria objecte de consulta i que es puguin expressar lliurement les diferents visions i opinions. A aquest efecte, s’han d’habilitar els canals públics municipals que permetin celebrar aquests debats i oferir aquesta informació i s’ha de garantir l’accés de la ciutadania a tota la informació de què disposi l’Administració que sigui rellevant pel tema que es consulta.
3. En aquest mateix període l’Ajuntament ha de fer una campanya institucional per garantir el dret a la informació sobre l’objecte i el procediment de la consulta, sense que en cap cas pugui influir sobre l’orientació de les respostes i de manera que garanteixi la transparència, la igualtat d’oportunitats i el respecte al pluralisme polític.
Article 83
Cessió d’espais públics i d’espais informatius als mitjans de comunicació
1. L’Ajuntament ha de reservar espais públics gratuïts perquè els grups municipals, les entitats interessades, i, si escau, la Comissió Promotora, hi puguin col·locar informació sobre la consulta, ha de facilitar locals i espais, també gratuïts, perquè s’hi puguin fer actes de campanya i debat i ha de fer pública aquesta informació.
2. Durant el període de debat públic, els mitjans de comunicació municipals han de respectar els principis de pluralisme polític i social, neutralitat i igualtat d’oportunitats respecte a les posicions defensades sobre la consulta. Qualsevol decisió que no respecti aquests principis pot ser posada en coneixement de la Comissió de Seguiment de la consulta regulada a l’article 89 d’aquest Reglament.
Article 84
Modalitats de votació
1. La votació pot ser presencial o electrònica.
2. En general, quan s’estableixi un sistema de votació electrònica, el canal electrònic de votació ha de tenir sempre el caràcter facultatiu, de manera que els ciutadans puguin escollir entre votar amb papereta o fer-ho electrònicament.
En el cas que, quan les circumstàncies concretes de les consultes ho permetin, el sistema de votació establert sigui només el vot electrònic, l’Ajuntament ha d’habilitar espais perquè totes les persones cridades a participar que ho desitgin puguin acudir a votar en algun espai municipal i, per fer-ho, comptin amb l’ajuda necessària de persones vinculades a l’administració municipal.
3. En el supòsit que alguna persona utilitzi els dos sistemes, el vot presencial anul·la el vot electrònic.
Article 85
Les meses de consulta
1. Les meses de consulta són els òrgans davant els quals s’efectua la votació en les seves modalitats de votació presencial i de votació electrònica.
2. Cada mesa de consulta presencial està formada per un president o presidenta i dues persones gestores, designades per sorteig públic organitzat per l’Alcaldia entre les persones majors d’edat inscrites en el padró municipal i cridades a participar en la mesa de consulta corresponent.
Les persones designades que acceptin el nomenament com a membre de mesa de consulta s’han de comprometre a exercir les funcions inherents al càrrec d’acord amb el que estableixen les regles específiques de la consulta i la resta de normativa aplicable. De manera específica, es comprometen a tractar les dades de la llista de votants d’acord amb les instruccions establertes per l’Ajuntament, a no utilitzar-les per a una finalitat diferent a la de la celebració de la consulta, a no comunicar-les a d’altres persones, i a retornar-les a l’Ajuntament, una vegada acabada la votació.
3. El president o la presidenta de la mesa de consulta té la condició de màxima autoritat pública dins el seu àmbit d’actuació.
4. Els grups municipals i les entitats interessades en el procés de consulta poden tenir interventors o interventores en les meses de consulta, els quals poden ser presents en els actes de constitució, votació i recompte i poden presentar al·legacions, si escau.
5. Les funcions de les meses de consulta són les següents:
a) Donar suport a les persones participants perquè puguin emetre el seu vot.
b) Comprovar la identitat de les persones participants i la seva inscripció en la llista de votants, autoritzar l’emissió del vot i registrar les persones participants a la consulta.
c) Fer públicament el recompte provisional dels vots i fer-lo constar a l’acta corresponent, juntament amb les incidències produïdes.
d) Vetllar per disposar del material necessari per dur a terme la consulta.
e) Les altres que li encomanin la Comissió de Seguiment i l’Ajuntament, així com les que disposin les regles específiques de la consulta.
Article 86
La mesa electrònica
1. La mesa electrònica està formada per una persona representant de cada grup municipal, una persona nomenada per la Comissió de Seguiment i una altra de nomenada per la Comissió d’Empara.
2. Les persones responsables del sistema de vot electrònic han de facilitar als o a les membres de la mesa electrònica els mitjans d’accés a l’urna electrònica que s’ha d’activar únicament amb el codi decidit per cada membre.
3. Per activar l’urna electrònica, tant per iniciar el procés de recollida de vots com per fer el recompte, cal la presència d’un mínim de quatre persones.
4. Cada membre de la mesa electrònica es responsabilitza de la custòdia del seu dispositiu.
Article 87
Utilització de mitjans electrònics
1. A les consultes ciutadanes a través de mitjans electrònics, s’ha de garantir:
a) La seguretat en la identificació de cada participant.
b) La no duplicitat o multiplicitat de participació d’una mateixa persona.
c) El secret del vot, de manera que no es pugui establir cap vinculació entre l’opinió expressada i la persona que l’ha emesa.
d) La seguretat del vot electrònic per impedir l’alteració de la participació o dels vots emesos.
e) La transparència suficient perquè els actors interessats puguin dur a terme una observació i supervisió independent i fonamentada, mitjançant una auditoria del procés i del programari utilitzat.
f) L’accessibilitat.
g) La resta de requisits establerts a la normativa vigent que resultin d’aplicació.
2. El vot electrònic pot ser presencial o telemàtic.
Article 88
Recompte de vots i proclamació i publicació dels resultats
1. Les meses de consulta han de fer, en un acte públic, el recompte dels vots emesos i determinar el resultat obtingut amb relació a la pregunta, preguntes o propostes que són objecte de la consulta.
2. Els resultats s’han de recollir a l’acta, la qual ha de ser signada pels o per les membres de les meses de consulta i els interventors i les interventores, i s’ha de lliurar a la Comissió de Seguiment i, si ho demanen, als interventors acreditats i a les interventores acreditades.
3. Són nul·les les paperetes que no s’ajustin al model establert per les regles específiques de la consulta o que hagin patit alteracions que puguin induir errors sobre l’opinió expressada o condicionar-la. 4. Una vegada realitzat el recompte, l’alcalde o alcaldessa proclama els resultats de la consulta i ordena publicar-los a la Gaseta Municipal i al web municipal.
Article 89
La Comissió de Seguiment de la consulta
1. La Comissió de Seguiment de la consulta és l’òrgan responsable de vetllar perquè les consultes ciutadanes es desenvolupin d’acord amb l’establert en la Llei, en aquest Reglament i en les regles específiques de la consulta, així com també ha de vetllar per la claredat, la transparència i l’eficàcia de tot el procés.
2. Les funcions de la Comissió de Seguiment de la consulta són les següents:
a) Emetre informe amb relació a les incidències, peticions, queixes o discrepàncies que es plantegin relacionades amb les diverses fases del procés de consulta.
b) Fer les operacions de recompte, aixecar acta dels resultats de la consulta després de rebre el recompte fet per les meses de consulta i informar sobre les possibles incidències que puguin haver sorgit.
c) Comunicar a l’alcalde o alcaldessa els resultats de la consulta, immediatament després d’haver acabat les operacions de recompte.
d) La resta de funcions que es derivin d’aquest Reglament o li encomani l’alcalde o alcaldessa mitjançant el decret de convocatòria de la consulta o posteriorment.
3. La Comissió està integrada per un mínim de tres i un màxim de quinze persones, nomenades per l’alcalde o l’alcaldessa, de les quals una tercera part ho són a proposta del Consell Municipal i dues terceres parts a proposta ciutadana, escollides d’acord amb el procediment descrit a l’article 79. La seva composició ha de garantir la paritat de gènere en els termes establerts en el Reglament per a l’equitat de gènere de l’Ajuntament. El president o la presidenta és escollit entre els seus i les seves membres a la primera sessió que celebri.
4. Els o les membres de la Comissió de Seguiment no poden tenir la condició d’electes de l’Ajuntament, del Parlament de Catalunya, de les Corts Generals ni del Parlament Europeu, ni tampoc poden ser funcionaris o funcionàries eventuals ni càrrecs directius municipals ni qualsevol altra condició que els pugui crear cap conflicte d’interessos respecte la seva condició de membre de la Comissió de Seguiment, i estan sotmesos a les normes de conducta, principis i valors previstos en el Codi ètic de conducta de l’Ajuntament de Barcelona que resultin aplicables.
5. Excepte la primera sessió, que correspon a l’Alcaldia o la persona en qui delegui, la convocatòria de la Comissió de seguiment correspon a la Presidència, a iniciativa pròpia o quan ho demani una tercera part dels seus membres.
6. Per a la constitució vàlida de les reunions de la Comissió de Seguiment es requereix l’assistència, almenys, del president o la presidenta, del secretari o la secretària i de la meitat de les persones que en són membres.
7. De totes les reunions que celebri la Comissió de Seguiment se n’ha d’aixecar una acta. Els seus informes i acords s’han de comunicar a l’Alcaldia i a l’òrgan responsable de la consulta dins els dos dies següents a la seva emissió o adopció.
8. La Comissió de Seguiment ha d’intentar adoptar els seus acords per unanimitat en una primera votació. Si això no fos possible, en segona votació els acords de la Comissió de Seguiment s’adopten per majoria.
9. Els informes o acords de la Comissió de Seguiment de la consulta no són vinculants per a l’Ajuntament. No obstant això, l’Ajuntament, quan adopti una decisió sobre una qüestió que s’hagi sotmès a la consideració d’aquella Comissió, ha de tenir en compte la seva opinió, i, en el cas que la resolució municipal se separi del seu criteri, n’ha d’explicitar els motius i notificar-los a la Secretaria de la Comissió.
10. Qualsevol persona interessada que discrepi dels informes de la Comissió de Seguiment, pot acudir a la Comissió d’Empara regulada en el capítol 10 quan no comparteixi els criteris expressats per la Comissió de Seguiment en els seus informes o acords.
També poden acudir a la Comissió d’Empara les persones membres de la Comissió de Seguiment que hagin expressat la seva discrepància amb els seus informes i acords.
En ambdós casos, la Comissió d’Empara s`ha de reunir com més aviat millor i, com a màxim de tard, en un termini de dos dies per debatre la qüestió i emetre l’informe corresponent, el qual s’ha de remetre a l’òrgan responsable de la consulta perquè resolgui allò que consideri convenient.
A banda dels recursos, administratius i jurisdiccionals, que es puguin interposar, si escau, contra aquesta resolució administrativa, les persones interessades poden presentar, també, una queixa davant la Comissió d’Empara. La presentació d’aquesta queixa no té efectes suspensius en el procediment de preparació i celebració de la consulta.
11. En exercici de les competències que té legalment atribuïdes, l’alcalde o alcaldessa pot desenvolupar i concretar, mitjançant decret, les regles de funcionament de la Comissió de Seguiment de la consulta.
Article 90
Efectes dels resultats de les consultes ciutadanes
1. Els resultats de les consultes es traslladen al Consell Municipal perquè els grups municipals puguin manifestar el seu posicionament. Aquest trasllat s’ha de produir dintre dels dos mesos posteriors a la celebració de la consulta, sens perjudici dels terminis establerts en el Reglament orgànic municipal. Posteriorment, l’Ajuntament ha d’informar la ciutadania de quina serà la seva actuació en relació amb el resultat que hagi obtingut. 2. No s’exigeix un mínim de participació en la consulta ciutadana perquè es prengui en consideració el seu resultat.
Article 91
Màxim de consultes ciutadanes anuals i períodes en els quals no es pot promoure la celebració de Consultes ciutadanes
1. Si no s’estableix el període indicat a l’article següent, durant cada any natural només es poden celebrar un màxim de tres consultes ciutadanes. A aquests efectes, una consulta múltiple compta com una única consulta.
2. Una vegada iniciats els tràmits per promoure una consulta ciutadana, no se’n poden promoure altres de contingut igual o substancialment equivalent fins que no hagin transcorregut dos anys a comptar de:
a) La celebració de la consulta.
b) La finalització del procés de validació i recompte de les signatures en cas de denegació de la sol·licitud de convocatòria per iniciativa ciutadana.
c) El moment de conclusió del termini de recollida de signatures o el moment en què hagi decaigut la sol·licitud.
3. No es pot promoure ni celebrar cap consulta ciutadana en els 6 mesos anteriors a les eleccions locals ni en el període comprès entre aquestes eleccions i el moment de la constitució de l’Ajuntament.
4. No es poden celebrar consultes els mesos de juliol i agost ni en els períodes de vacances escolars de Nadal i Setmana Santa.
Article 92
Unificació de les consultes ciutadanes
L’alcalde o alcaldessa, mitjançant decret, pot determinar un període concret a l’any en el qual es concentrin totes les consultes ciutadanes, tant les promogudes per iniciativa ciutadana com les promogudes per l’Ajuntament. Aquest període no es podrà modificar durant el seu mandat.
En aquest cas, a fi de poder complir els terminis previstos en aquest capítol, l’acord d’aprovació de les consultes l’ha d’adoptar el Consell Municipal almenys tres mesos abans de la data fixada per l’Alcaldia.
Compartir