Disposició addicional primera
Interpretació més favorable al dret a la participació
Els dubtes que es puguin plantejar en l’aplicació de les prescripcions d’aquest Reglament s’han d’interpretar de manera que prevalgui la màxima participació en les actuacions politicoadministratives.
Disposició addicional segona
Matèries excloses de l’aplicació del reglament i aplicació supletòria
1. Els drets d’accés a la informació municipal i de transparència i el dret de petició es regeixen per la normativa específica que els regula.
2. Aquest Reglament no és aplicable als òrgans regulats per una llei o un reglament, estatal o autonòmic.
3. Als òrgans de participació no previstos en aquest Reglament i que tinguin una regulació específica aprovada pel Consell Municipal se’ls aplica aquest Reglament de manera supletòria.
Disposició addicional tercera
Nous mecanismes o processos participatius
Qualsevol mecanisme o procés participatiu que es pugui proposar i que no estigui previst en aquest Reglament ha de ser aprovat pel Consell Municipal, a proposta de la Comissió de Govern, excepte els que estiguin regulats per una llei o un reglament. A aquests nous mecanismes o processos de participació se’ls aplica aquest Reglament de manera supletòria a la seva regulació específica.
Disposició addicional quarta
Informació a la ciutadania sobre els mecanismes de participació ciutadana
La ciutadania ha de comptar amb informació actualitzada sobre els diferents mecanismes de participació ciutadana, així com dels mitjans per a utilitzar-los. En aquest sentit, l’Ajuntament ha d’habilitar els mecanismes necessaris per a facilitar-ho.
Disposició addicional cinquena
Compilació de les normes de participació
L’Ajuntament ha de promoure la compilació de les normes que afecten la participació per facilitar-ne la utilització.
Disposició addicional sisena
Suport als projectes associatius i comunitaris
Dins el marc de les polítiques municipals de suport als projectes associatius i comunitaris, l’Ajuntament es compromet a:
a) Elaborar un pla de suport als projectes associatius i comunitaris per al seu enfortiment social, econòmic i democràtic.
b) En els termes de la legislació de contractes del sector públic, en la valoració de les ofertes presentades en relació a contractes relatius a prestacions socials o assistencials es poden incloure criteris socials vinculats a l’objecte del contracte destinats a promoure la participació ciutadana i els projectes associatius i comunitaris.
c) Cercar la col·laboració d’altres administracions competents a fi de modificar el marc normatiu que afecta l’activitat econòmica de les associacions.
Disposició addicional setena
Nomenament de representants als consells escolars municipals de districte i al Consell Escolar Municipal de Barcelona.
Sens perjudici de l’establert en la normativa aplicable, els i les representants de l’administració educativa en els consells escolars municipals i de districte són nomenats per l’alcalde o alcaldessa a proposta del Consorci d’Educació de Barcelona.
Disposició addicional vuitena
Aplicació automàtica del nombre de signatures mínimes necessàries establert legalment per a les iniciatives ciutadanes.
El nombre de signatures mínimes necessàries per a la tramitació de les iniciatives ciutadanes establertes a l’article 10 s’entén automàticament modificat en el cas que la legislació aplicable estableixi un nombre diferent.
Compartir