Salta i ves al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Reglament de Participació Ciutadana

(Aprovat al Consell Plenari de 27 de maig de 2022)

Disposicions Finals

Disposició final primera
Registre Ciutadà

1. La Comissió de Govern ha de regular mitjançant decret el Registre Ciutadà al qual es fa referència als articles 42 i 55 com a instrument base per a la selecció de les persones que tenen interès a participar en els afers públics a través dels òrgans de participació, audiències públiques o altres mecanismes participatius.

2. El decret esmentat de la Comissió de Govern, una vegada aprovat inicialment, s’ha de sotmetre a un tràmit d’informació pública previ a la seva aprovació definitiva durant un termini mínim de trenta dies i, un cop aprovat definitivament, el decret s’ha de publicar al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Disposició final segona
Fitxer general d’entitats ciutadanes

1. La Comissió de Govern ha de regular mitjançant decret el fitxer general d’entitats ciutadanes, al qual es fa referència als articles 42 i 55 d’aquest Reglament, com a instrument bàsic per facilitar les relacions de l’Ajuntament amb les entitats i els grups sense ànim de lucre, d’àmbit de ciutat i de districte.

2. El decret esmentat de la Comissió de Govern ha de determinar els efectes de la inscripció en el fitxer, la tipologia d’entitats que hi poden sol·licitar la inscripció, els procediments d’altes i de baixes i la seva regulació.

3. El decret de la Comissió de Govern, una vegada aprovat inicialment, s’ha de sotmetre a un tràmit d’informació pública previ a la seva aprovació definitiva durant un termini mínim de trenta dies i, un cop aprovat definitivament, el decret s’ha de publicar al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Disposició final tercera
Regulació de la Comissió Assessora dels processos participatius i de la Comissió d’Empara

1. Els decrets d’Alcaldia de regulació de la Comissió Assessora dels processos participatius i de la Comissió d’Empara, als quals es fa referència als articles 33 i 110, s’han de dictar en un termini màxim de dos anys comptats des de l’entrada en vigor d’aquest Reglament.

2. Mentrestant no es dictin els decrets esmentats a l’apartat anterior, els membres de la Comissió Assessora dels processos participatius i de la Comissió d’Empara són els nomenats mitjançant el decret d’Alcaldia S1/D/2018-01862 de 26 de juliol (GM de 07-09-2018), i el decret d’Alcaldia S1/D/2018-827 de 5 d’abril (GM 12-04-2018).

Disposició final quarta
Modificació del Reglament d’honors i distincions

S’afegeix un nou apartat 2 a l’article 17 del Reglament d’honors i distincions de l’Ajuntament de Barcelona, aprovat definitivament pel Ple del Consell Municipal amb data de 29 de juny de 2012 (Butlletí Oficial de la Província de Barcelona 12-07-2012), amb el contingut següent:

“2. Igualment, el Consell de Ciutat pot elevar sengles propostes de distincions per a una persona i per a una entitat”.

De resultes d’aquesta modificació, el contingut fins ara vigent de l’article 17 passa a ser l’apartat 1 del mateix article

Disposició final cinquena
Modificació de les normes reguladores del funcionament dels districtes

El Govern municipal promourà la modificació de les normes reguladores del funcionament dels districtes, aprovades definitivament pel Plenari del Consell Municipal el 28 de setembre de 2001 a fi que, en un termini màxim de divuit mesos comptats des de l’entrada en vigor d’aquest Reglament, es pugui presentar a l’aprovació del Consell Municipal.

Disposició final sisena
Revisió de la norma

En un termini de tres anys s’ha de revisar el nombre de signatures i el suport econòmic establerts per a les iniciatives ciutadanes per comprovar-ne l’eficàcia i la utilitat. Cada quatre anys s’ha de fer una avaluació del funcionament del sistema.

Disposició final setena
Memòria sobre l’aplicació del Reglament

Cada dos anys s’ha d’elaborar un informe sobre l’aplicació d’aquest Reglament.

Disposició final vuitena
Entrada en vigor

Aquest Reglament entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir